29/01/58

بروز تشنج در سنندج در پی اعلام نتایج انتخابات شورای شهر : حضور پرتوما ( نماینده آیت الله طالقانی ) و علامه مفتی زاده در جمع متحصنان مسجد جامع ؛ اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر : 8 به 3 به نفع گروههای اسلامی ؛ اعتراض گروههای مؤتلفه اسلامی به این آراء و ریختن به خیابانها و حركت به سوی دفترهای گروههای پیشرو با " شعار اسلام پیروز است ، كمونیزم نابود است " ؛ اقدام گروههای اسلامی برای حمله به دفترهای هواداران سازمان چریكهای فدایی خلق در سنندج و جمعیت دفاع از آزادی و انقلاب ؛ وساطت علامه مفتی زاده و جلوگیری از این اقدام ؛ تعیین مهلت تا ساعت 8 صبح فردا جهت تخلیه دفترهای گروههای مذكور .

گزارش مبهم استاندار كردستان به وزارت كشور درباره فعالیت قیاده موقت ( بارزانی ها ) در كردستان و نقش مفتی زاده در جلوگیری از حمله گروههای اسلامی به دفترهای سازمانهای پیشرو .

گزارش فرماندار گنبد از آخرین وضعیت شهر : ابراز نگرانی از اقدامها ، تحریكها و تجاوزهای آشكار تركمنها و چریكها . گزارش خبرگزاری پارس از شعارهای دیواری شهر گنبد بر ضد جمهوری اسلامی ؛ شعارها همه ضدانقلابی است ؛ از جمله : " جمهوری اسلامی با رأی گدایی " و " دیكتاتوری سبز محكوم است " .

اعتراض حزب توده به سخنان امیر انتظام در مورد لغو نكردن حكم رژیم پیشین مربوط به غیرقانونی بودن حزب توده . رژه سراسری نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت روز 29 فروردین ( روز ارتش جمهوری اسلامی ) و اعلام همبستگی با امام خمینی و جمهوری اسلامی . پیام سرلشكر ناصر فربد ( رئیس ستاد كل ارتش ) به مناسبت 29 فروردین ( روز ارتش جمهوری اسلامی ) : ارتش نیز همسان دیگر بخشهای جامعه ، بر مبنای مكتب حیات بخش اسلام تجدید بنا می گردد .

پیام سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به مناسبت روز ارتش : روز ارتش آغاز مرحله جدیدی از حیات ارتش است ؛ مرحله ای كه هیچ ارتباطی با گذشته ندارد . اظهارات سرهنگ مجللی ( رئیس شهربانی كل كشور ) درباره توافقهای به دست آمده بین وی و آیت الله محمدرضا مهدوی كنی ( سرپرست كمیته انقلاب اسلامی ) در مورد جایگزینی كلانتریهای تهران به جای كمیته های انقلاب و انحلال آنها .

تحركات مخالفان جمهوری اسلامی به بهانة دستگیری فرزندان آیت الله طالقانی ؛ احساس خطر شورای انقلاب و انتشار بیانیه ای در این زمینه و ذكر اینكه در پی اقدامی خودسرانه ، فرصت طلبان دست به تحركات و نفاق افكنی بیشتری زدند ؛ پخش پیام آیت الله طالقانی از صدای جمهوری اسلامی مبنی بر تشكر از كسانی كه از ایشان پشتیبانی كردند و تقاضای وی برای خودداری از تظاهرات و هشدار برای جلوگیری از رخنه فرصت طلبان به صفوف ملت ؛ عزیمت آیت الله طالقانی به قم و ملاقات با امام خمینی .

بازتاب استعفای دكتر سنجابی و اعتراض آیت الله طالقانی در رسانه های خارجی . رادیو لندن : با استعفای دكتر سنجابی و كناره گیری آیت الله طالقانی از صحنه سیاسی ایران ، نشانه های اختلافهای خطرناكی در صفوف عناصر ائتلاف ملی ایران - كه شاه را سرنگون كرده اند - آشكار شده است .

هشدار امام نسبت به خطر آمریكا : آمریكا باز چشمش به ایران است : به نفت ایران است ؛ به مخازن ایران است ؛ به این زودی نمی تواند اغماض كند . ابراز نگرانی سفارت آمریكا در تهران از مواضع ضدآمریكایی امام خمینی و گسترش جو ضدآمریكایی در ایران .

اظهارات هادینگ كارتر ( سخنگوی وزارت خارجه آمریكا ) مبنی بر عدم دخالت آن كشور در امور داخلی و سیر حوادث ایران . انعقاد قرارداد فروش 235 هزار بشكه نفت بین ایران و شركت نفتی رویال داچ شل . هشدار سفیر شوروی در ایران به حضور نظامی روزافزون آمریكا در اقیانوس هند .

اعلام خطر هارولد اچ ساندرز ( معاون وزیر امور خارجه آمریكا ) در مورد اعطای ویزا به خانواده و وابستگان رژیم شاه و اعلام اینكه پاسخگویی به این درخواستها برخلاف منافع ما كه نزدیك شدن به دولت جدید است ، می باشد .

29/01/59

ایجاد محدودیتهای اقتصادی جدید علیه ایران بدستور كارتر، و مرحله بعدی دخالت نظامی خواهد بود.

29/01/67

حمله امریكا به دو سكوی نفتی رشادت و سلمان و ناو ایرانی جوشن و سهند و سكوی نفتی مبارك  

بمباران رزمناو سبلان توسط نیروهای هوا – دریای آمریكا پس از گشودن آتش بروی یك هواپیمای آمریكایی

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/01/29.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved