26/01/58

اعلاميه جبهه پايدار مبني بر اينكه هرگونه حمله به ايران به منزله حمله به اين كشورهاي عضو خواهد بود. (سوريه – ليبي – الجزاير – و ايران اعضاي جبهه پايداري بودند)

اخبار امروز انتخابات شوراي شهر سنندج : آغاز شمارش آراء از ساعت 12 شب علي رغم مخالفت و ادامه تحصن گروه ائتلافي انجمنها و جمعيتهاي اسلامي ؛ سخنان پرتوما ( نماينده آيت الله طالقاني در كميته پنج نفري ) درباره به اكثريت نرسيدن جمعيت مخالف شمارش آراء در ميدان آزادي و در نتيجه آغاز شمارش آراء طبق آيين نامه ؛ موافقت مشروط دو تن از نمايندگان گروههاي اسلامي در كميته پنج نفري با شمارش آراء و اعلام تحصن شوراي اسلامي بازار سنندج در اعتراض به تقلبهاي انجام شده در انتخابات .

تلگراف تحريك آميز شيخ عزالدين حسيني به آيت الله طالقاني براي سوء استفاده از دستگيري فرزندان ايشان : برادرانت در كردستان با آغوش باز آن حضرت و همراهان مجاهدش را مي پذيرند و تمامي كردستان خانه خودتان است .

اعلام مواضع حزب دمكرات كردستان درباره انتشار اسناد همكاري عزالدين حسيني با ساواك : هدف از انتشار اين گونه اسناد لطمه زدن به شخصيت آيت الله سيدعزالدين حسيني امام جمعه مهاباد و تخطئه خواستهاي مردم كردستان است . حمله به شخصيت عزالدين حسيني حمله به خواستهاي مشروع مردم كردستان است . حزب دمكرات اتهامات نارواي دشمنان خلق كرد به سيدعزالدين حسيني را رد مي كند .

بهره برداري گروههاي معارض با نظام جديد از مسألة ارضي در كردستان براي كسب مشروعيت و اعمال سلطه بر منطقه ؛ از جمله : بيانيه حزب دمكرات كردستان در حمايت از عشاير منطقه صوماي برادوست كه به دستور اربابان از زمينهاي خود رانده شده اند .

ادامه تحريكها در تركمن صحرا : مهمانسراي فرمانداري نظامي گنبد را افراد مسلح تركمن با حمايت سازمان چريكهاي فدايي اشغال كردند ؛ ايجاد محيط رُعب و وحشت براي وادار كردن افراد غيرتركمن به ترك منطقه ؛ جلوگيي از فعاليت كشاورزان غيرتركمن ؛ فرماندار گنبد : بيست درصد از اهالي غيرتركمن گنبد محل زندگي خود را ترك كرده اند .

اعتراض " ستاد مركزي شوراهاي تركمن صحرا " به انعكاس گزارش ديدار پاسداران انقلاب اسلامي گنبد با امام خميني و مطالب مطرح شده در آن .

اقدام تحريك آميز سازمان مجاهدين خلق در مورد دستگيري فرزندان آيت الله طالقاني : اعلام مي داريم كه از همين امروز يكشنبه 26/1/58 نيروها و افراد نظامي خود را در سراسر كشور و كليه تجارب نظامي - انقلابي چهارده ساله سازمان مجاهدين خلق ايران را تحت فرماندهي و نظارت عاليه شخص آيت الله طالقاني قرار دهيم .

سازمان مجاهدين خلق حضرت آيت الله طالقاني را به مثابه قاضي كه حكم نهايي خود در كليه مقولات نظامي احتمالي كه از اين پس چه در روابط با دولت و چه در ارتباط با ساير نيروها پيش خواهد آمد ، خواهد پذيرفت .

اعلام موجوديت و ديدگاههاي گروهي با عنوان " سازمان اسلامي شورا " ( ساش ) : وحدت با كليه نيروهاي مترقي و مبارزه با امپرياليسم ، ارتجاع و استعمار . مواضع حزب توده درباره كميته ها و دادگاههاي انقلاب و قراردادهاي خارجي .

انتشار اولين بيانيه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي : سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني تشكيل گرديد . وظيفه اسلامي پاسداران حمايت وپاسداري از دستاورد انقلاب اسلامي است .

حمايت و پشتيباني مجدد امام از ارتش : اگر كسي با ارتش ما مخالفت ، بكند با اسلام مخالفت كرده است ، با پيغمبر اسلام مخالفت كرده است . هركس با ارتش مخالفت كند با استقلال مملكت مخالفت كرده . ارتش حفظ نظم و نظام را در پادگانها بكند .

26/01/63

انتخابات دومين دوره محلس شوراي اسلامي

26/01/64

دكتر ولايتي با تني چند از مقامات وزارت امور خارجه ديروز در اجلاس ساليانه خلع سلاح به ژنو سفر كرد.

26/01/65

پيشنهاد عربستان سعودي به تركيه براي قطع تجارت با ايران و قبول هرگونه زيان مالي و پرداخت غرامت از سوي عربستان.

26/01/66

دكوئيار: هفته جاري مذاكره در چارچوب سازمان ملل جهت يافتن راههاي پايان بخشيدن به جنگ ايران و عراق و نيز تشكيل يك كنفرانس بين‌المللي صلح در خاورميانه انجام خواهد شد.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/war/01/26.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved