بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


16/01/58

گزارش مطبوعات از آخرین وضعیت گنبدكاووس ؛ كیهان : وضع شهر گنبد عادی است . مغازه های گنبد امروز فعالیت خود را از سر گرفتند ، اما مدارس همچنان تعطیل است . آمار رسمی تلفات درگیری گنبد هفتاد كشته و 170 مجروح می باشد . كانون فرهنگی - سیاسی خلق تركمن نامهای سیصد تن را كه به ادعای آنها در شهربانی و پادگان شهر نگهداری می شوند ، اعلام كرد .

 اطلاعات : دویست تن از دستگیرشدگان دو طرف در گنبد آزاد شدند . شورای موقت متشكل از نمایندگان طبقات مختلف برای اداره امور شهر تشكیل می شوند .

آخرین وضعیت مناطق تركمن صحرا ، كردستان و خوزستان از نظر وزیر كشور : در گنبد آتش بس برقرار شده و دیروز و امروز مبادله زندانیان طرفین ادامه داشته است . در كردستان آرامش كامل برقرار شده و دولت كوشش می كند ضمن حفظ حقوق حقه هم میهنان كرد ، آرامش را با جدیت و قاطعیت تمام حفظ كند . در خوزستان هم اكنون توطئه گران مشغولند و می خواهند حوادثی نظیر آنچه در كردستان و گنبد صورت گرفت ، در آن به وجود بیاورند .

افشاگری درباره عوامل دست اندركار ایجاد بحران در خوزستان : آیت الله كرمی ( یكی از روحانیان خوزستان ) : افرادی كه حدود ده تا دوازده سال پیش از ایران گریخته اند ، در چند كشور عربی آموزش دیده اند و به ایران بازگشته اند . این افراد در منطقه دست به تحریكات تجزیه طلبانه می زنند .

پیام سازمان مجاهدین خلق به ملت ایران و رهبر انقلاب به مناسبت برگزاری رفراندوم و تاسیس جمهوری اسلامی : صرف نظر از نتیجه مطلوب رفراندوم ، نقش شركت آزادانه مردم در این نظرخواهی نیز ارزنده و فراموش نشدنی است . امّا بدون تغییرات بنیادی در كل نظام موجود ، امپریالیسم آمریكا هیچ نیازی به كودتای ضدانقلابی و این گونه توطئه گریهای آشكار ندارد .

 اعلام موجودیت و مواضع سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در گردهمایی در دانشگاه تهران ؛ سخنگوی سازمان : طرح شعارهای به ظاهر زیبا ولی غیرعملی و خطرناك همچون انحلال ارتش و ایجاد ارتش خلقی را به غایت انحرافی و فرصت طلبانه می دانیم . بانیان چنین شعارهایی افراد و گروههایی هستند كه در مسائل كردستان و تركمن صحرا دست داشته و دارند . به نظر ما سیستم حاكم بر ارتش طاغوتی باید در جهت حاكمیت روابط اسلامی بر آن تغییر داده شود .

قطعنامه پایانی گردهمایی : هدف سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پاسداری و گسترش انقلاب اسلامی و مبارزه در ابعاد سیاسی و نظامی برای تحقق آن است.

سخنرانی ابوالحسن بنی صدر ( از اعضای شورای انقلاب ) در این گردهمایی درباره اوضاع و احوال كشور و برشمردن دوازده علت برای حوادث سنندج و شانزده علت برای درگیریهای تركمن صحرا .

مصاحبه مطبوعاتی امیر انتظام ( معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ) درباره خریدهای تسلیحاتی ایران و مستشاران خارجی : قرارداد خرید آواكس لغو شد . چهل هزار آمریكایی از ایران رفته اند . در حال حاضر فقط 900 عضو سفارت و 40 مشاور نظامی در ایران هستند كه در صورت لزوم از كمكهای آنها استفاده می كنیم .

سرنوشت قراردادهای تسلیحاتی ایران و رسانه های خارجی ؛ رادیو لندن : مقامهای ایرانی مایلند به جای سلاحهای سفارش داده شده رژیم پیشین ، لوازم و وسایل صنعتی و كشاورزی خریداری كنند . دولت پیشین ایران پیش از 1300 تانك به انگلستان سفارش داده بود . خبرگزاری فرانسه : انگلیس باید در جستجوی مشتریان دیگری برای تانكهای خود باشد . جنبش عدم تعهد و ایران ؛ وزیر خارجه سری لانكا و رئیس جنبش عدم تعهد در تهران گفت : جای ایران در جنبش عدم تعهد خالی است . كریم سنجابی وزیر خارجه : ما موضوع شركت در گروه كشورهای غیرمتعهد را مطالعه خواهیم كرد . نیویورك تایمز : از دست دادن پایگاههای جاسوسی ایران ممكن است جیمی كارتر را وادار به سفارش ساخت نوعی هواپیمای جاسوسی یو - 2 مخصوص پرواز در ارتفاعات زیاد كند تا بتواند در مورد آزمایشهای موشكی در خاك شوروی اطلاعات به دست آورد . گزارش آسوشیتدپرس : درخواست تركیه از آمریكا مبنی بر توجه بیشتر به موقعیت وخیم خاورمیانه پس از انقلاب ایران و فروپاشی سنتو ؛ تقاضای كمك مالی آنكارا از واشنگتن برای حل مشكلات آن كشور و كمك 250 میلیون دلاری عربستان به تركیه .

صدام حسین اعلام كرد فرمانروایان عربی كه از سادات حمایت كنند از خود او خائن ترند و تنها راه مقابله با آنها كشتن آنهاست و او حاضر است شخصاً چنین شخصی را با تیر بزند .

16/01/59

ابوالهول "از كمیته مركزی الفتح": جای بحث وجود ندارد كه جزایر سه گانه اشغال شده در زمان شاه مخلوع باید به حاكمیت عربی بازگردانده شود.

حاكم راس‌الخیمه، سه جزیره خلیج‌فارس ظرف نه سال آینده به اعراب مسترد مي‌شود.

16/01/63

اجلاس جنبش غیرمتعهدها – درخواست ایران برای محكومیت عراق جهت استفاده از سلاح شیمیایی.

16/01/65

سفر بوش معاون رئیس جمهور امریكا به كشورهای عربستان سعودی – بحرین – عمان و یمن شمالی

محكومیت عراق به علت كاربرد سلاحهای شیمیایی توسط ایتالیا

امریكا خواستار ثبات در بازار نفت شد.

16/01/67

محكوم شدن بمباران شیمیایی حلبچه توسط چین، هلند، آلمان شرقی، استرالیا در كنفرانس خلع سلاح ژنو

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved