بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


02/01/58

معادلات جدید قدرت سیاسی در سنندج : حذف جریان صفدری ؛ ضربه خوردن جریان مفتی زاده ؛ ظهور قدرت جدید ائتلاف گرایشهای قومی غیرمذهبی با سلطه روزافزون و مصمم به عدم همراهی مفتی زاده ؛ تشكیل جلسه در ساعت یك بعد از نیمه شب با حضور عزالدین حسینی ، احمد مفتی زاده ، صارم الدین صادق وزیری ، اعضای شورای موقت سنندج و دیگر عناصر درگیر در حوادث سنندج برای دستیابی به وحدت نظر در مورد چارچوب بحث با هیأت اعزامی دولت ؛ بروز اختلاف بین مفتی زاده و سایر شركت كنندگان جلسه در مورد طرح سه ماده ای و هشت ماده ای و خروج اعتراض آمیز مفتی زاده از جلسه در ساعت چهار بامداد .

 آغاز مذاكرات گروه سیاسی هیأت اعزامی از تهران به سرپرستی وزیر كشور با گروههای سیاسی درگیر در سنندج .

پرواز فانتومها بر فراز شهر و اعتراض حضار . گزارش كیهان و سازمان چریكهای فدایی خلق از جلسه و نتایج آن .

تلفنگرام سیدجوادی ( وزیر كشور ) به رئیس ستاد ارتش مبنی بر قطع پرواز جتها برفراز سنندج و قطع تیراندازی و پرتاب منور از پادگان و … سرلشكر قره نی به این درخواست مستدلاً پاسخ منفی داد ، اما در عمل پرواز جتها و تیراندازی از پادگان قطع شد .

گزارش رسانه های خبری از آخرین دستاوردهای مذاكرات جاری در سنندج ؛ رادیو تهران : هیأت اعزامی از تهران به سنندج با نمایندگان كردستان سرانجام به توافق نزدیك شد . خبرگزاری پارس : اعلامیه نهایی این توافق تا آخرین ساعت امروز رسماً اعلام خواهد شد . آزادی افراد دستگیر شده ؛ جلوگیری از نزدیك شدن و تیراندازی مردم به پادگانها ؛ خودداری نظامیان از ورود به شهر ؛ تخلیه ستاد لشكر 28 و رادیو - تلویزیون از عناصر غیرمسؤول از جمله شرایط توافق است .

مذاكرات گروه مذهبی هیأت اعزامی از تهران به سرپرستی آیت الله طالقانی و با همراهی دكتر بهشتی ، هاشمی رفسنجانی و بنی صدر در دانشگاه رازی با گروههای مذهبی سنندج و كردستان و گزارش جهت دار سازمان چریكهای فدایی خلق از این جلسه .

گزارش اجتماع مردم سنندج در میدان آزادی و سخنرانی آیت الله طالقانی ، دكتر بهشتی و بنی صدر در این اجتماع . اعلام عدم شركت كانون فرهنگی - سیاسی خلق تركمن در رفراندوم به دلیل روشن نبودن محتوای جمهوری اسلامی .

گزارش سفارت آمریكا در تهران درباره آخرین وضعیت سنندج و نتایج مذاكرت هیأت اعزامی تهران : ما تردید داریم صلحی كه طالقانی و مفتی زاده و در مورد آن توافق كنند آثار پاینده ای داشته باشد . رهبری در سنندج به دست نیروهای رادیكالتر شامل عناصر فداییان ( خلق ) افتاده است . این جنگ ، دولت موقت را با سخت ترین مبارزه طلبی هایی كه تاكنون با آن مواجه شده ، روبه رو ساخته است و …

02/01/58

عملیات 12 فروردین محور غرب سوسنگرد.

02/01/61

 عملیات فتح المبین

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved