روز شمار دفاع مقدس

21/10/59

محاصره هويزه توسط دشمن در ادامه تعقيب نيروهاي خودي در عمليات نصر .

جبهه مياني : مقاومت نيروهاي خودي در مقابل پاتك دشمن در ميمك و ادامه درگيري در گيلان غرب ، سرپل ذهاب ، ريجاب و تنگه حاجيان .

 جبهه شمالي : درگيري در ارتفاعات سر دوش مريوان با ابتكار عمل خودي .

اخبار پراكنده فعاليت نيروهاي ضد انقلاب داخلي و ارتباطات آنها با عراق .

 گزارش اسراي عراقي از تقويت استعداد جنگي دشمن از جمله توسط سلاحهاي غنيمتي از ايران .

اقدامات و تحرّكات رئيس جمهور ( بني صدر ) : پيام قدرداني رئيس جمهور از فرماندهان ستاد اروند و منطقه غرب كشور براي انجام عمليات اخير در جنوب و غرب كشور .

 بررسي عمليات توكّل در جلسه با فرماندهان نظامي در جنوب .

 توجيه بني صدر از شكست عمليات توكل و تلاش براي مقصّر نشان دادن حريفان سياسي خود .

پاسخ به تلگرام آقاي پسنديده و اعلام لزوم وجود حمايت و اعتماد نسبت به نيروهاي مسلح و پرهيز از شتابزدگي در انجام عمليات عليه دشمن .

انتقاد رئيس جمهور از كساني كه پيش از انقلاب و پيش از جنگ خيانت كردند و سازمان و روحيه ارتشيان را در استان خوزستان ويران كردند .

اعلام حمايت حزب مائوئيستي رنجبران از رئيس جمهور : مانند رئيس جمهور ، جلوي تازه به دوران رسيده ها مي ايستيم ، همانطور كه جلوي رژيم سابق ايستاديم .

 تلاش دولت براي حل مسئله گروگانها در زمان حاكميت كارتر با تقديم دو لايحه دو فوريتي به مجلس و دلائل و توضيحات سخنگوي دولت ( بهزاد نبوي ) در اين باره و تصويب به فوريت هر دو لايحه در مجلس .

تحركات كشورهاي غربي در تقويت عراق : سفر كيسينجر به بغداد .

 قرارداد نظامي 4/14 ميليارد فرانكي فرانسه و عراق .

 بيانيه مشترك انگلستان و مغرب در حمايت از مواضع سياسي عراق .

 دي ولت چاپ آلمان : به نظر سعوديها ايران و عراق بايد صلح كنند و اجلاس آتي كنفرانس اسلامي در مكه ، موضوع جنگ اين دو كشور را بررسي خواهند كرد .

گزارش گاردين از نقش عربستان سعودي در بازار نفت و تلاش اين كشور براي جلوگيري از افزايش قيمت نفت به وسيله كشورهاي تندرو نظير ايران و نيز تاثير افزايش قيمتها بر اقتصاد آمريكا . گزارش ساندي تايمز از تشديد فعاليت سلطنت طلبان و موضع تهاجمي آنها در خارج كشور .

21/10/65

عمليات كربلاي 5 (آغاز مرحله دوم)

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/10/21.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved