05/8/59

افزایش فشار نیروهای عراقی بر آبادان پس از سقوط خرمشهر و كوشش برای تكمیل محاصره شهر .

اجرای آتش توپخانه و بمباران در اهواز ، تقویت نیرو در سوسنگرد و تپه های اطراف اللهاكبر ، غارت در بستان و بمباران ماهشهر توسط دشمن .

عملیات چریكی و ایذایی سپاه پاسداران در جبهه های دزفول ، سلمانیه ، آبادان و اهواز . جبهه میانی : مینگذاری جادههای عقبه دشمن در مهران ـ تبادل آتش در ایلام ـ اجرای آتش توسط دشمن در شهر سرپل ذهاب و پیشروی به سوی آن از قصرشیرین ، بروز نشانههای بازگشت وضع عادی در گیلان غرب و اسلام آباد . جبهه شمالی : درگیری نیروهای خودی با عناصر حزب دمكرات و دیگر گروههای ضد انقلاب در كردستان .

گزارش رادیو لندن ، رادیو كلن و روزنامه تایمز از حمله عراق به آبادان ، خرمشهر و قصرشیرین و نیز پیشبینی و احتمال طولانی بودن جنگ.

05/8/63

ورود نیرو های لشكر 27 رسول الله به اردوگاه ارتفاع كوفلان در شمال غرب مریوان

05/8/63

ادامه عملیات شناسایی در هور و بازگشت 3 گروه اعزامی كه 2 گروه آن از روز قبل اعزام شده بودند.

نامه معاونت عملیات فرماندهی قرارگاه خاتمالانبیا به مهندسی رزمی این قرارگاه كه در آن خواستار احداث سنگرهای مقاوم در برابر بمبارانهای شدید هوایی شده است گزارشی از اقدام كم سابقه یك گروه گشتی عراق در نفوذ به نواحی مرزی ایلام و سرقت احشام و اسارت چند تن از اهالی و درگیری با نیروهای بسیج محلی.

سخنان فرمانده تیپ سراب در مورد مسائل مربوط به عملیات پایان یافته عاشورا (میمك) حمله مهاجمین بعثی به دو پست مرزی؛ گزارش چند كمین ضدانقلاب در هفته گذشته؛ ادامه جریان تسلیمیها گزارش وزارت خارجه دبیركل سازمان ملل متحد سازمان درباره 80 مورد تخلف رژیم عراق از تعهد قبلی ( ژوئن 84) راجع به عدم تعرض به مناطق مسكونی گزارش یك نشریه داخلی سپاه از اقدامات عناصر ضدانقلاب نظیر تردد و انفجارات داخلی كه با هدف دادن روحیه به هواداران و اعلام ادامه حیات این گروهها در داخل، صورت میگیرد.

تسلیح روزافزون عراق توسط فرانسه از جمله تحویل اولین سری جتهای جنگنده جدید میراژ و برتری آنها بر هواپیماهای سوپراتاندارد در حمله به كشتیها

پخش برنامههای ویژه محرم از رادیو تلویزیون عراق برای اولین بار و دیدار صدام از كربلا و نجف برای جلب افكار عمومی عراق

05/8/65

گزارش قرارگاه عملیاتی جنوب از تلاشهای مهندسی، شناسایی، مانور و تحكیم مواضع دشمن در شرق بصره، جزایر خیبر و شرقالعماره.

در جلسه قرارگاه خاتمالانبیا: بررسی اقدامات مهندسی و شناسایی خودی در منطقه هور و جزایر مجنون، بررسی طرح مانور عملیات در این منطقه، دستور توجیه یگانهای مأمور عملیات در این منطقه و شروع اقدامات آمادهسازی عملیات یدك در این منطقه.

موضوعات مطرح شده در جلسه قرارگاه نیروی زمینی سپاه: بررسی فعالیتهای خودی و دشمن در منطقه عملیاتی فاو، افزایش اقدامات پدافندی دشمن، تدارك العمیه و البكر از طریق جزیره بوبیان كویت، كمبود مهمات و وسایل مهندسی در منطقه فاو. تك دشمن در منطقه كلاله سركوب شد.

عملیات مشترك قرارگاه رمضان با پیشمرگان حزبالله كرد عراق در شمال مرگهسور. ورود چند گروه مزدور عراقی به خاك ایران برای تلافی عملیات فتح1. ت

جاوز هواپیماهای عراقی به حریم باختران، اسلامآباد غرب، گیلانغرب، سرپلذهاب و سقوط یك هواپیمای دشمن. پرواز میگ25 عراقی در آسمان تهران. تجاوز 5 هواپیمای جنگی تركیه به فضای جمهوریاسلامی.

اعزام روحانیون و پاسداران وظیفه از قم؛ اعزام نیروهای اعزام مجدد و تخصصی از تهران.

گزارش تلویزیون بیبیسی از تولید سلاحهای شیمیایی در عراق به كمك غرب، به خصوص آلمان.

05/8/66

درخواست آمریكا از ژاپن و دیگر متحدان خود برای اعمال سخنگیری‌های اقتصادی علیه ایران.

دیدار طه یاسین رمضان از عربستان و كویت.
 
 
https://old.aviny.com/archive/War/08/05.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved