15/04/58

توسعه روابط عراق و انگلیس (مذاكرات وزاری خارجه طرفین)

راهپیمایی مردم در اهواز به دعوت جامعه روحانیت و بازاریان علیه تحركات عراق و ضد انقلابیون داخلی و پشتیبانی از استاندار خوزستان و دادستان دادسرای انقلاب اسلامی اهواز .

تفسیر رادیو لندن از اهمیت اقتصادی خوزستان برای ایران و تأثیر تحركات تجزیهطلبانه جریانهای قومی و عراق در آن ؛ تفسیر رادیو كلن از نگرانی عراق از انقلاب اسلامی و نقش آن كشور در تحركات كردستان و خوزستان .

اطلاعیه دادسرای انقلاب اسلامی اهواز در خصوص برخورد قانونی با هرگونه كم كاری در ادارات دولتی .

بروز زد و خورد شدید در جلسه سخنرانی دانشجویان پیشگام و هواداران چریكهای فدایی خلق و حزب كارگران سوسیالیست در دانشگاه تبریز .

نامه سازمان مجاهدین خلق به امام خمینی و ابراز نگرانی از تحریكات گسترده علیه آن سازمان در سراسر كشور .

پیام رادیویی آیت الله طالقانی به ملت ایران و درخواست از رهبران گروههای سیاسی مبنی بر خراب نكردن این نهضت عظیم و چهره اسلام به خاطر گروهپرستی و خودنمایی .

بیانات امام خمینی در جمع گروهی از مردم و هشدار در مورد ایجاد قریب صد گروه و تفرقهافكنی دشمنان و رفتار جاهلانه دوستان نادان : من میترسم در این نیمهراه زحمتهایی كه تاكنون كشیده شده است به واسطه نادانی یك عده و غرضورزی عدة دیگر از بین برود و خون جوانان ما هدر رود .

سخنان امام خمینی در جمع صاحبان صنایع و بازاریان تهران و دعوت از آنان به برادری و رعایت حقوق كارگران و پیشگیری از انفجار عمومی .

اظهارات وزیر خارجه آمریكا دربارة منافع حیاتی آمریكا در منطقه خلیج فارس و توجه به افزایش نیروهای امنیتی آمریكا در منطقه ؛ بیانیه دولت آمریكا در تكذیب قصد اعزام نیروی 110 هزار نفری به خلیج فارس و تصمیم آمریكا برای حفظ استقلال كشورها و حفظ منافع خود در منطقه .

15/04/61

 

حمله توپخانههای عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر؛ براثر این حمله، 20 تن از مردم این دو شهر شهید یا مجروح شدند. در قزوین چهار خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق كشف شد و 29 تن از مسئولان و اعضای مؤثر این سازمان دستگیر شدند. كشف یك خانه تیمی در ارومیه. امروز 32 دستگاه تریلر حامل مهمات از مرز كویت وارد عراق شد. اقدامات مخالفان دولت عراق؛ ترور یك افسر سازمان امنیت عراق در بصره؛ تظاهرات مردم "رانیه" علیه حكومت عراق؛ تخریب یك ایستگاه برق در چوارتا. خبرگزاری آلمان: آقای هاشمی رفسنجانی پاریس را به حمایت از سران سوءقصدكنندگان در ایران متهم كرد. در پی شهادت آیتالله صدوقی، امام خمینی آیتالله "روحالله خاتمی" را به سمت امام جمعة یزد منصوب كردند. گفتوگوی سفیران الجزایر و چین و كاردار عربستان سعودی با آقای ولایتی وزیر امورخارجه، معاون امور بینالملل و اقتصادی وزارت امورخارجه و قائم مقام این وزارت خانه در مورد لزوم مقابله با حكومت صهیونیستی و توسعه روابط دوجانبه. تشكیل جلسه اضطراری اوپك درپی كاهش قیمت نفت از 34 دلار قیمت رسمی اوپك در هر بشكه به 30 دلار. معاون وزیر نفت: سیاست از ابتدا تثبیت قیمت نفت و سپس تجدیدنظر در میزان تولید اوپك است. سفر معاون نخستوزیر عراق به بلگراد برای فراهم كردن برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها در بغداد. گفتار رادیو بی.بی.سی. درباره امكان برگزاری كنفرانس غیرمتعهدها در بغداد و تلاش عراق برای برگزاری این كنفرانس و كوشش ایران برای لغو آن. اظهارات وزیرخارجة فرانسه دربارة تلاش این كشور برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق. گفتار رادیو قاهره دربارة امكان ادامة جنگ و مواضع دو كشور درگیر پس از عقبنشینی عراق: قرائن نشان میدهد كه جنگ خلیج فارس تا مدت نامعلومی باقی خواهد ماند. ایران برای اثبات ادعای خود مبنی بر باقی ماندن نیروهای عراقی در مواضع استراتژیكی خاك ایران، از خبرنگاران خارجی جهت بازدید از مناطق مرزی دعوت كرده است. عراق از استقرار نیروهای بینالمللی در مرزها سخن میگوید. به حكم دادگاه امنیتی كویت، دو خرابكار عراقی به جرم انفجار و رعب و وحشت در كویت، به 15 و 10 سال زندانی محكوم شدند. بیش از یكصد كیلو مواد منفجره از مخفیگاه این دو تن كشف شده است. یاسر عرفات، رئیسجمهور را برای شركت در كنفرانس فوقالعاده سران كشورهای اسلامی دعوت كرد. آیتاللهخامنهای: پذیرش ایندعوت منوطبه كشورهای شركتكننده و محل برگزاریكنفرانس مزبوراست. رادیو امریكا: ریگان با اعزام نیروهای امریكایی برای تأمین بخشی از نیروهای پاسدار صلح در لبنان، موافقت كرده است. یكی از مقامهای فلسطینی: این عمل توطئهای است كه برای كمك به اسرائیل انجام میگیرد.
15/04/64
219 تن از نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای از منافقین حمایت كرد و ایران را با ادعای تجاوز به حقوق بشر محكوم كردند.

عراق بیانیه طرابلس را تهدیدی نسبت به امنیت و ثبات كشورهای عربی محسوب كرده و خواستار انجام اقدامات لازم علیه این دو رژیم و كشورهای دیگر كه روش آنها را پیش گرفته‌اند مي‌باشد. (بیانیه طرابلس بین ایران و لیبی مي‌باشد.)

15/04/66
اعلام آمریكا مبنی بر تجدیدنظر در سیاست خود در منطقه خلیج فارس به شرط خروج شوروی از منطقه.
15/04/67
طه یاسین رمضان: روزهای آینده پیروزی بزرگتری را شاهد خواهید بود.

دكوئیار: من به آمریكائیها و احساس مسئولیت آنها خیلی زیاد اطمینان دارم و ... ایالات متحده به مسئولیت‌های خویش عمل خواهد كرد.

درخواست ایران جهت تشكیل فوری جلسه شورای امنیت در ارتباط با حمله به ایرباس.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/04/15.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved