04/04/58

رادیو بغداد: ایران چه در گذشته و چه در حال بزرگترین خطری است كه عربیت خلیج فارس و استقلال سیاسی و اقتصادی‌اش را تهدید می‌كند.

اعلام وحدت دو كشور روسیه و عراق در كنار وحدت دو حزب بعث سوریه و عراق (این وحدت در زمان حسن البكر صورت گرفت توسط صدام.)

اطلاعیه فرمانداری خرمشهر دربارة تقویق مهاجرت روحانیون شهر در اعتراض به اقدامات ضد انقلاب و سفر نماینده ستاد امام خمینی به خرمشهر جهت رفع نگرانی از روحانیون .

آزادی 200 تن از بازداشت شدگان حوادث اخیر خرمشهر ؛ حمله به پاسگاه دوربند ؛ حمله با آر پی جی به پاسگاه دریایی خرمشهر ؛ پرتاب نارنجك به خانه حجت الاسلام جمی از روحانیون مبارز آبادان ؛ آتش زدن كتابفروشی ارانی در آبادان .

تظاهرات در آبادان به طرفداری از شبیر خاقانی و علیه مدنی و آیت الله خلخالی ، صدور قطعنامه 9 ماده‌ای و درخواست رعایت حقوق ملت‌ها در قانون اساسی ، آزادی زندانیان عرب ، شناسایی و مجازات مسببین وقایع خرمشهر ، رفع سانسور از رسانه‌ها ، گزارش جهت‌دار سازمان كمونیستی “ رزمندگان طبقه كارگر ” از این تظاهرات .

گروهی با عنوان “ هواداران كانون فرهنگی خلق عرب خرمشهر ” خواستار توجه دولت به آرمان‌های اعراب ایرانی شدند . گزارش رادیو لندن از نامة شیخ شبیر به مهندس بازرگان مبنی بر اینكه اعراب ایرانی اعتماد خود را نسبت به دولت مركزی از دست داده‌اند .

بروز درگیری‌های ارضی در كردستان و استفاده گروه‌ها از آن در جهت اهداف خود ؛ زد و خورد افراد حزب دمكرات با افراد ایل منگور در اطراف پیرانشهر ؛ اطلاعیه حزب دمكرات و اطلاعیه عزالدین حسینی درباره تسلیح مالكان و رؤسای عشایر منطقه توسط پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه .

پیام اعتراض‌آمیز مفتی‌زاده به آیت الله العظمی مرعشی نجفی به خاطر اعلام نظر ایشان مبنی بر لزوم تصریح بر شیعه اثنی‌عشری در قانون اساسی .

سخنرانی دكتر محمد جواد باهنر ( از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی ) در دانشگاه علوم و فنون ارتش درباره پیش‌نویس قانون اساسی ، چگونگی تشكیل مجلس خبرگان و تعداد نمایندگان آن و عملكرد گروه‌های مخالف نظام در برابر انقلاب اسلامی .

صدام حسین معاون ریاست جمهوری عراق در اجلاس سندیكای پزشكان عراق و سوریه : برای مقابله با خطر حركت نوین اسلام ، سوریه و عراق برای تقویت ناسیونالیسم عرب ، خواهان اتحاد دو حزب بعث هستند .

وزیر اطلاعات عراق : هیچ عربی نمی‌تواند ادعاهای ایران را مبنی بر مالكیت بحرین و سه جزیره عربی خلیج عرب!!! (خلیج فارس) بپذیرد .

04/04/61
گزارش قرارگاه كربلا از اوضاع كلی جبهه های جنوب با توجه به عقبن شینی های اخیر عراق در محورهای كوشك، طلائیه، سابله، چمسری، موسیان تا فكه.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی و قرارگاه كربلا از گلوله باران شهر آبادان، تجاوز هوایی عراق به استان ایلام، شهر آبادان، منطقه عینخوش. درگیری سپاه با عناصر حزب دمكرات در میاندوآب و سلماس. نیروهای خودی چندین روستا را در مناطق كامیاران، سنندج و دیواندره پاكسازی كردند.

سخنان دادستان كل انقلاب، دربارة هدف سازمان مجاهدین خلق از اقدامات مسلحانه، علت رویكرد سازمان به ترور افراد عادی جامعه و وضعیت اعضا و هواداران دستگیر شدة گروهها و سازمانهای مسلح محارب.

بازدید "طه یاسین رمضان" فرمانده ارتش خلقی عراق، از اردوگاه آموزش داوطلبان عرب در بغداد؛ به گزارش خبرگزاری عراق، در این اردوگاه داوطلبان ده كشور عربی مشغول فراگیری فنون نظامی هستند.

گزارش هفته نامه "اكسپرس" و روزنامه "فرانكفورتر الگمانیه" درباره احتمال بركناری صدام حسین و ناآرامیها در نجف و بغداد. به گفتة كیسینجر، خطر اصلی برای كشورهای منطقه خلیج فارس، ایران است نه شوروی.

04/04/64
عملیات قدس 2
04/04/66
اقدام ایران بر مین‌گذاری در خطوط كشتیرانی منتهی به پایانه نفتی الاحمدی كویتی

بیانیه مشترك جامعه اقتصادی اروپا و شورای همكاری خلیج فارس مبنی بر آزادی كشتی‌رانی در خلیج فارس.

استقرار نیروهای ویژه ایران در جزیره استراتژیك ابوموسی
04/04/67
طه یاسین رمضان: شوروی مخالف مجازات علیه ایران براساس قطعنامه 598 است حال آنكه امریكا خواستار اجرای این مجازات می‌باشد.

تك عراق به جزیره مجنون

نزارحمدون وزیر مشاور در امور خارجی عراق: عراق از این پس تصمیم ندارد تمامی مساعی خود را در صحنه دیپلماتیك متمركز كند ما به فشار خود به ایران ادامه خواهیم داد.

لوكتیدین دوپاری: بدنبال شكست نظامی اخیر ایران و ظهور اختلافاتی میان مسئولین رفسنجانی هم اكنون تحت حمایت ارتش ایران است زیرا كه از خطرات ناشی از پاسداران (امام) خمینی بیمناك است.

ولایتی در ارتباط با عملیات اخیر عراق در فاو و شلمچه: چنین تحركاتی چیزی را در سرنوشت جنگ تغییر نمی‌دهد.

حمله عراق به جزایر مجنون.

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/04/04.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved