31/03/58

پخش كدهای از ستاد عملیاتی ارتش رهایی بخش به گروه قباد از نیروی زمینی

گسترش تدریجی تحركات ایذایی خشونت‌بار ضد انقلابی در خرمشهر ؛ گزارش مطبوعات از ایجاد آشوب در شهر و حمله با نارنجك جنگی و كوكتل مولوتف و مسلسل به مردم و به آتش كشیدن ساختمان مخابرات ، انبار چوب و منازل پیش‌ساخته ؛ ادامه اعتراضات و تجمعات علیه اظهارات آیت الله خلخالی ، راهپیمایی گروه‌های موسوم به خلق عرب و انتشار قطعنامه 5 ماده‌ای : محكومیت آیت الله خلخالی ، نقض موافقتنامه شبیر ـ مدنی ، آزادی بدون قید و شرط زندانیان عرب ، محاكمه و سركوب پاسداران ؛ اظهارات شیخ شبیر خاقانی درباره ضرورت اجرای مفاد توافقنامه وی با مدنی .

اعلامیه 9 تن از روحانیون خرمشهر درباره هجرت از شهر در اعتراض به آزادی عمل ضد انقلابیون و اوضاع كنونی كه زندگی در شهر را غیر ممكن كرده است .

نامه استانداری كردستان به نخست‌وزیر و وزیر كشور درباره تحركات گروه‌های سیاسی در تسلیح عشایر منطقه و ترغیب و تشویق آنان به اشغعال ساختمان‌های دولتی و ضعف شهربانی و ژاندارمری در مقابله با آنها و درخواست تقویت پادگان مریوان از طریق اعزام نیرو از سپاه كرمانشاه .

تهدید 5 تن از نمایندگان آوارگان كرد نقده در تهران به پناهندگی 12 هزار آواره به كشورهای همسایه در صورت عدم رسیدگی مقامات دولتی به درخواست‌های آنان .

بخشنامه وزارت دفاع درباره ممنوعیت مصاحبه پرسنل نظامی با وسایل ارتباط جمعی در امور مربوط به ارتش ؛ اعلام مخالفت فرمانده دژبان مركز با این بخشنامه و همچنین مخالفت وی با فروش هواپیماهای اف ـ 14 .

تحلیل نشریه كار درباره مواضع و اقدامات رژیم عراق علیه ایران و محكوم كردن حمله هواپیماهای عراق به روستاهای مرزی و نیز محكوم كردن بزرگ‌نمایی این حوادث در داخل برای تجدید سازمان ارتش به شیوه گذشته .

گزارش دستگیری گسترده روحانیون و علما در عراق ، اعلام حكومت نظامی در نجف ، درگیری مردم با مأموران و دستگیری تعداد زیادی از آنها ؛ ادعاهای رادیو بغداد و روزنامه الثوره در مورد توسعه‌طلبی ایران در منطقه خلیج عرب!!! (خلیج فارس) و سركوب خلق‌های ایران توسط نظام جدید .

گزارش رسانه‌های مختلف جهان از وجود توطئه‌ای برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران ، از جمله خبر رادیو مسكو مبنی بر همكاری شاه مخلوع با عده‌ای از همقطارانش علیه ایران ؛ خبر هفته‌نامه الرأی چاپ قطر : توطئه‌گران پشتیبانی اسرائیل و رژیم مصر را جلب كرده‌اند ؛ خبرگزاری فرانسه : 30 تن از ژنرال‌های رژیم پیشین و اعضای ساواك مقدمات یك ضد انقلاب را در ایران فراهم كرده‌اند ؛ گزارش روزنامه اطلاعات از توطئه ارتشبد ازهاری ، پالیزبان ، شریف امامی ، عبدالعظیم ولیان و سپهبد هاشمی‌نژاد به رهبری پرویز ثابتی در عراق .

31/03/60
صدور رای عدم کفایت سیاسی بنی صدر برای ریاست جمهوری توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی

عملیات محدود محور آبادان – ماهشهر.

شهادت دکتر چمران در جبهه دهلاویه

31/03/66

آغاز عملیات نصر 4

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/03/31.aspx?mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved