29/03/58

پرتاب نارنجك اشك‌آور به سوی شهربانی و بازار كویتی‌های آبادان .

بیانیه حزب دمكرات كردستان در تقبیح اظهارات آیت الله ربانی درباره وقایع كردستان .

گزارش ژاندارمری مریوان درباره اجتماع عده‌ای از اهالی در مقابل گروهان ژاندارمری و اعلام اینكه ژاندارمری نمی‌خواهند ، زیرا ژاندارمری قدرت اجرایی ندارد و قادر به كنترل مرزها نیست و نمی‌تواند خارجیان را از كشور اخراج كند .

سازمان چریك‌های فدایی خلق طی بیانیه‌ای اتهامات وارده به حماد شیبانی در اطلاعیه شماره 19 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را رد كرد .

اعلام انشعاب حزب ملت ایران به رهبری داریوش فروهر از جبهه ملی و بیان علل این انشعاب در مصاحبه فروهر با صدای جمهوری اسلامی ایران .

انتشار دو استفتا از آیت الله شریعتمداری با امضای جمعی از بازرگانان تهران ، و نظرخواهی از ایشان درباره تصمیم جدید دولت مبنی بر انتخاب 75 نفر از افراد خبره برای بررسی و تصویب قانون اساسی و سپس تأیید آن با آرای عمومی و سوء استفاده جریان‌های منحرف از وجاهت آیت الله ؛ آیت الله شریعتمداری : اینجانب اطلاعی از این جریان ندارم . البته اگر كسی مخالف اسلام یا جمهوری اسلامی باشد ، محكوم و مطرود است .

مصاحبه مطبوعاتی آیت الله محمدرضا مهدوی كنی مسئول كمیته‌های انقلاب در تشریح وضع كمیته‌ها در سطح كشور و اشكالات مطرح شده توسط دولت ، چگونگی دسترسی مجاهدین انقلاب اسلامی به اسناد مربوط به اعترافات سعادتی و نیز ماجرای دستگیری و شكنجه وی .

اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیراز درباره حمایت از خلق مستضعف و مبارزه با گرانفروشان ، مزاحمین معابر عمومی و توزیع كنندگان مواد مخدّر .

امیر انتظام سخنگوی دولت درباره سخنان آیت الله روحانی در خصوص حاكمیت ایران بر بحرین : این مسائلی نیست كه از طرف امام یا دفتر امام مطرح شده باشد . تمام این مطالب جنبه شخصی دارد و دولت به هیچ‌وجه آن را تأیید نمی‌كند . جزایر در اختیار ایران در خلیج فارس ، متعلق به دولت ایران است .

آغاز پرواز هواپیماها و هلی‌كوپترهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز مرزهای غرب كشور برای مقابله با تجاوزات هوایی عراق و بازتاب آن در گزارش رویتر .

گزارش اداره دوم ستاد كل ارتش به نخست وزیر درباره آخرین وضعیت مرزی ایران عراق و از جمله خبر ایجاد شبكه گسترده جاده‌ای و پاسگاه‌های جدید در نوار مرزی توسط عراق و ارائه پیشنهاد برای گسترش شبكه‌های جاده‌ای و تقویت پاسگاه‌های مرزی خودی .

اظهارات آیت الله سید محمد شیرازی مبنی بر وجود دست استعمار شرق و غرب در تجاوز به حدود ایران ؛ بازتاب درگیری‌ها و روابط تیره ایران و عراق در مجله المصور چاپ قاهره و رادیو قاهره ، حملات رادیو بغداد به رهبران ایران .

گزارش رادیو لندن از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه انگلیس به خاورمیانه و عراق و تأكید بر اینكه عراق بر اثر اختلافاتی كه با ایران دارد قصد دارد روابط مستحكمتری با كشورهای غربی داشته باشد .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزیرات خارجه آمریكا با عنوان “ روابط ایران و عراق ” در تشریح مذاكرات امیر انتظام با كاردار در این زمینه و نتیجه‌گیری كاردار كه حتی اعضای دولت موقت از هماهنگی برخوردار نیستند . گزارش دیگر با عنوان “ روابط ایران و آمریكا ” و بیان امیدواری امیر نتظام برای پیشرفت روابط دو كشور و تلاش دولت موقت برای عادی‌سازی روابط ، موضوع عدم پذیرش كاتلر به عنوان سفیر ، رنج بردن دولت موقت از سیستم دوگانه كشور ، اظهارات افراد غیر مسئول و …

وزارت امورخارجه ، وزارت دفاع و شركت‌های سازنده هواپیماهای نظامی مراجعت 40 كارشناس نظامی آمریكا به ایران را رسماً تكذیب كردند . گزارش خبرگزاری فرانسه از حضور 70 مستشار نظامی سابق آمریكا در محل سفارت آمریكا در تهران بدون هیچ‌گونه دخالتی در امور ایران .

29/03/67
تك عراق به مهران

تصرف مهران توسط منافقین

سفر چهار نماینده پارلمان انگلیس به تهران برای پیگیری بهبود روابط با ایران

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/03/29.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved