29/02/58

درخواست استاندار خوزستان از وزیر كشور برای واگذاری فرماندهی نیروهای مسلح مستقر در استان به وی برای مقابله با آشوبگران در سطح شهر و مرز ، بر حسب نیاز .

مصاحبه مطبوعاتی عزالدین حسینی در تهران و پاسخ وی به سؤالات خبرنگاران درباره نتایج مذاكرات با امام و دولت موقت ، هدف سفر هیئت حسن نیت به تهران ، قانون اساسی و حقوق خلق‌های ایران ، خودمختاری كردستان ، ترور سرلشكر قره‌نی ، حدود و ثغور كردستان خودمختار ، ارتباط با كُردهای عراق ، شورای انقلاب ، دخالت ارتش در وقایع نقده و …

انتشار بیانیه مشترك “ جنبش ملی مجاهدین “ و “ جاما “ و اعلام اتخاذ مواضع مشترك ضد استبدادی ، ضد ارتجاعی و ضد استعماری از این تاریخ به بعد .

اعلامیه سازمان مجاهدین خلق ایران در حمایت از بیانات ضد آمریكایی امام خمینی و اعلام روز چهارم خرداد ـ روز شهادت بنیانگذاران سازمان ـ به عنوان روز اعتراض به قطعنامه سنای آمریكا .

برگزاری مراسم سالروز تولد دكتر مصدق در زمین چمن دانشگاه صنعتی شریف به دعوت جبهه دمكراتیك ملی و سخنرانی دكتر شایگان در این مراسم و تأكید بر لزوم حفظ آزادی و رفع سانسور ؛ قرائت پیام‌های جبهه دمكراتیك ، سازمان چریك‌های فدایی خلق و قطعنامه مراسم شامل تأكید بر ضرورت آزادی مطبوعات ، سخن و اندیشه ، عدم انحصار رادیو تلویزیون و وحدت نیروهای آزادی‌خواه …

مصاحبه سرتیپ عزیز الله امیر رحیمی فرمانده دژبان مركز با روزنامه اطلاعات درباره دستور دادستان ارتش مبنی بر تحویل كلیه متهمان نظامی زندانی در زندان قصر و انتقال آنها به زندان پادگان امام خمینی ( جمشیدیه سابق ) و گزارش این روزنامه از اجتماع خانواده‌های نظامیان زندانی در مقابل پادگان امام خمینی و درخواست اجرای هر چه سریعتر دستور مزبور .

واكنش منفی اقتصادی كشورهای عراق ، كویت ، عربستان ، امارات و قطر علیه مصر در پی امضای پیمان صلح مصر با اسرائیل ؛ بهبود روابط تسلیحاتی آمریكا و مصر .

29/02/62

اجلاس شورای همكاری‌های خلیج فارس در ریاض.

29/02/64

ورود سعود الفیصل وزیرخارجه عربستان به تهران و ملاقات وی با میرحسین موسوی نخست وزیر و حجت‌الاسلام خامنه‌ای – هاشمی رفسنجانی و ولایتی.

رد پیشنهاد سعودالفیصل برای میانجیگری در جنگ از سوی ایران.

29/02/67

نامه سرگشاده آیت‌الله مرعشی و گلپایگانی به امام برای پایان جنگ و صحه گذاشتن جامعه مدرسین بر این نامه

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/29.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved