24/02/58
لغو قانون كاپیتولاسیون توسط شورای انقلاب.

(درگیری، اعتصاب، تحصن در خرمشهر) بدنبال آشوبهای اخیر.

مصاحبه مطبوعاتی محمدرضا علوی فرماندار خرمشهر درباره علل و انگیزه‌های حمله عناصر خلق عرب به كانون فرهنگی ـ نظامی جوانان مسلمان خرمشهر ، تلفات حادثه مزبور و نتایج جلسه شورای تأمین شهر ؛ تحصن عده‌ای از مردم مسلمان خرمشهر در فرمانداری در محكومیت حمله به كانون و اعلام خواسته‌های خود با صدور یك قطع‌نامه 10 ماده‌ای .

مدنی استاندار خوزستان ، پس از جلسه فوق‌العاده شورای تأمین در خرمشهر : از امروز همه كانون‌ها و كمیته‌های خرمشهر منحل می‌شود و در این باره با آیت الله شبیر خاقانی و دولت ، مذاكره خواهد شد . فرزند و سخنگوی شیخ شبیر خاقانی پس از مذاكرات مدنی با شیخ شبیر درباره توافقات انجام شده گفت : كلیه امور نظامی زیر نظر دولت خواهد بود و افراد سیاسی سلاح‌های خود را تحویل خواهند داد . به جز سازمان سیاسی خلق مسلمان عرب ، كلیه كانون‌های عربی و غیرعربی خوزستان منحل می‌شوند .

حمله مسلحانه به شهربانی خرمشهر و سرقت 12 سلاح كمری در هنگام مذاكرات استادنار و آیت الله شبیر خاقانی ؛ دخالت شبیر خاقانی در این ماجرا برای بازگردانده شدن سلاح‌های غارت شده .

اطلاعیه كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان خرمشهر خطاب به شبیر خاقانی و درخواست اعلام موضع در مورد ماهیت كانون و اعضای فعال در آن ؛ كانون مزبور با انتشار دو بیانیه خطاب به مردم خرمشهر و روزنامه كیهان در تشریح حوادث خرمشهر ، عوامل دست‌اندركار ، زمینه‌های تحریك ، نقش شبیر خاقانی و تحریف اخبار حادثه در روزنامه كیهان .

سخنگوی سازمان سیاسی خلق عرب به طور تلویحی حمله به ساختمان كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان خرمشهر را رد كرد .

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی حمله به كانون فرهنگی ـ نظامی خرمشهر را محكوم كرد و خواستار رسیدگی فوری به این حادثه و شناسایی عاملین آن شد .

آیت الله لاهوتی در سفر به اهواز : سپاه در خوزستان تشكیل خواهد شد .

عزالدین حسینی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اهدافش از سفر به تهران ، مسئله خودمختاری كردستان و وضعیت آوارگان نقده را تشریح كرد . مصاحبه وی با خبرگزاری فرانسه و اعلام اینكه دولت ایران هنوز هیچ پاسخ جدی و نهایی به خواسته‌های اقلیت كرد نداده است .  

درخواست سازمان پیكار در راه آزادی طبقه كارگر مبنی بر اخراج قیاده موقت ( گروه بارزانی ) از خاك ایران .

درخواست سازمان پیكار در راه آزادی طبقه كارگر مبنی بر اخراج قیاده موقت ( گروه بارزانی ) از خاك ایران .

آیت الله لاهوتی وظایف و مأموریت‌ها ، چگونگی و شرایط عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام كرد . وی گفت : وظیفه سپاه خنثی كردن هرگونه دسیسه و حركت ضد انقلابی ولو از داخل ارتش و دولت است . »

بررسی موضوع پیوستن ایران به جنبش عدم تعهد و شركت در كنفرانس سران این جنبش در هیئت دولت : تأكید سفیر ایران در شوروی بر غیر متعهد بودن ایران و عدم واگذاری پایگاه نظامی و جاسوسی علیه شوروی .

بخشنامه دادستان ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره چگونگی تعقیب و بازداشت نظامیان كه تنها با حضور نماینده دادستان ارتش و توسط مأموران دژبان مركز می‌تواند انجام شود .

اظهارات حسن نزیه ( مدیر عامل شركت ملی نفت ) درباره ضرورت صدور دستور امام خمینی برای ترك تعقیب عمومی ، دعوت به كار كلیه كارفرمایان ، قرار گرفتن كمیته‌ها و پاسداران انقلاب زیر نظر دولت ، عدم مداخله كمیته‌ها در امور اجرایی و …

گفت‌و‌گوی مطبوعاتی ابوالفتح بنی‌صدر دادستان كل كشور درباره لایحه عفو عمومی ، نحوه كار پاسداران و كمیته‌های انقلاب و قوانین جاری در كشور .  

گزارش سفارت آمریكا در تهران با عنوان “ كردها و مسكو “ و تجزیه و تحلیل ناآرامی‌های كردستان ایران و منافع و مواضع شوروی ، تركیه و عراق در قبال آن .
24/02/65
تك عراق به فكه

بمباران شیمیایی مهران، صالح آباد و امیر آباد توسط بمب افکن های ارتش متجاوز بعث عراق

24/02/67

حمله هوایی عراق به ترمینال صادرات نفت ایران در لارك و خسارت دیدن چهار نفتكش از جمله انهدام بزرگترین نفتكش در اجاره ایران با نام سی وایز جانیت 

اعلام استراتژی جدید نظامی عراق مبنی بر پاسخ دادن سریع به حملات ایران در نقاط یكدیگر جبهه و جلوگیری از تمركز نیروهای ایرانی

 

 
 
https://old.aviny.com/archive/War/02/24.aspx?&mode=print
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved