شهید آوینی

گزینه پیش روی مردم بحرین ادامه تحصن مقابل منزل شیخ عیسی قاسم است

رئیس سازمان بحرینی آلمانی حقوق بشر و دموکراسی تاکید کرد تنها گزینه پیش روی مردم بحرین ادامه تحصن در منطقه الدراز تا عقب نشینی آل خلیفه از تلاش برای محاکمه شیخ عیسی قاسم است.

95/10/12

تنها گزینه پیش روی مردم بحرین ادامه دادن تحصن در الدراز و دفاع از شیخ عیسی قاسم است. مردمی که در الدراز تحصن کرده اند در معرض حمله احتمالی نیروهای امنیتی قراردارند و در حقیقت جان خود را کف دست گرفته اند. در سال 2016 در حدود 100 نفر از ساکنان روستای الدراز و 70 عالم دینی در جریان تحصن در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم بازداشت شدند. از این رو تحصن درالدراز نشان دهنده میزان فداکاری مردم است.
وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه می تواند هر زمان که مایل بود به سمت منزل شیخ عیسی قاسم و مردمی که در مقابل منزل وی تحصن کرده اند حمله کند اما این مسئله برایشان هزینه های زیادی در برخواهد داشت و خونهای زیادی ریخته خواهد شد. همچنین اگر نیروهای امنیتی با متفرق کردن مردم به شیخ تعرض کنند گزینه های جدیدی برای مقابله با آل خلیفه مطرح خواهد شد و سطح خواسته های معارضان نیز بالاتر خواهد رفت.
او همچنین تاکید کرد: هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم به معنی هدف قرار دادن اصل وجودی شیعیان در بحرین است که باید مقابله با آن نیز متناسب با تهدید بقای شیعیان در داخل کشور باشد. در این صورت دیگر نمی توانیم خواستار احقاق برخی حقوق خود و یا تشکیل مجلسی با صلاحیت های کامل باشیم زیرا اصل وجود ما هدف قرار گرفته شده است.
عبدالالله الماحوزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوادثی که ممکن است پس از تعرض احتمالی نیروهای امنیتی به شیخ روی دهد مشخص نیست از این رو رژیم تلاش می کند مردم را به شیوه های گوناگون محک بزند. دوستان ملت بحرین در خارج از کشور با ما اعلام همبستگی کرده و پیام داده اند که تعرض به تحصن کنندگان در الدراز و یا شیخ عیسی قاسم به نفع رژیم حاکم نخواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: امروز کمترین مسئولیت ملت بحرین ادامه دادن تحصن در قابل منزل شیخ عیسی قاسم تا عقب نشینی آل خلیفه از محاکمه او و بازگرداندن تابعیت شیخ به وی است. در حقیقت هدف قرار دادن شیخ به معنی هدف قرار گرفتن تمام شیعیان کشور است.
این فعال بحرینی با اشاره به سفر یک هیئت صهیونیست به بحرین گفت: رژیم آل خلیفه هم اکنون رابطه 20 ساله خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده است. برای اولین بار در سال 1994 وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی به بحرین سفر کرد و از آن زمان تاکنون رابطه ی میان دوطرف همچنان ادامه داشته است تا جایی که وزیر خارجه بحرین پس از مرگ "شیمون پرز" او را مرد صلح خواند. همزمان با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه مردم بحرین شروع به جمع کردن کمک های مالی برای فلسطینیان کردند که این اقدام توسط رژیم آل خلیفه منع شد.
وی در همین خصوص ادامه داد: در یکی از گزارش های ویکی‌لیکس تاکید شده است که رژیم آل خلیفه برای سرکوب انقلاب مردم بحرین در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد کمک گرفته است، همچنین پادشاه بحرین در سخنانی اعلام کرده بود که باید مسئله ادغام دولت فلسطین و دولت رژیم صهیونیستی حل شود تا بتوان به مقابله با دشمن اصلی که ایران است پرداخت. این گونه سخنان نشان دهنده میزان ذلت و خواری رژیم آل خلیفه در برابر صهیونیست ها و پروژه صهیونیستی – آمریکایی در منطقه است.
او در پایان گفت: اینگونه رژیم ها هیچ اهمیتی به منافع کشورهای اسلامی و عرب زبان نمی دهند بلکه تنها به دنبال منافع شخصی و سود تجارتشان با صهیونیست ها هستند. مردم بحرین به شدت به سفر هیئت تجاری صهیونیست ها به کشورشان اعتراض کردند، آنان تاکید کردند که استقبال از این هیئت به هیچ عنوان نشان دهنده موضع مردم این کشور نیست.

منبع:تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo