شهید آوینی

مقام معظم رهبری ‌بارها فرمودند ‌"به آمریکایی‌ها" خوشبین نیستیم/ دولت محدودیت‌های‌ هسته‌ای ‌را بردارد

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: تمام مسئولان کشور نسبت به نقض برجام متحد النظر هستند و معتقدند که تمدید تحریمهای ۱۰ساله نقض برجام است.

95/09/17

سیدمحمد حسینی امشب در همایش دانشجویان انقلابی یزد با اشاره به اینکه روز دانشجو نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است، اظهار داشت: خرداد 1379 و سال 2000 در اسنادی که توسط آمریکایی‌ها منتشر شد، جزئیات کودتای 28 مرداد شرح داده شده بود.
وی با ابراز اینکه آمریکایی‌ها در مرداد 1332 خیانت بزرگی در حق ملت ایران کردند که هیچ کس فکر آن را هم نمی‌کرد، گفت: در شرایطی که رژیم شاه خودش را مسلط می‌دانست، یک حرکت دانشجویی ایجاد شد و سه دانشجو به خاک و خون کشیده می‌شوند.
وزیر ارشاد دولت دهم با هشدار نسبت به اینکه بعضی افراد که شیفته آمریکا هستند می‌خواهند این روز را مصادره کنند، گفت: هر روز متعلق به دانشجویان دارای وجهه ضد استکباری است.
حسینی با بیان اینکه از ابتدای ورود آمریکایی‌ها در ایران تا به الآن هرچه از آنها دیده شد خباثت بود، گفت: در برجام خیلی‌ها خوشبین بودند ولی الآن از رئیس جمهور تا دیگر مسئولان همه اذعان دارند که در تمدید تحریم‌های 10ساله آمریکا برجام را نقض کرد.
وی روحیه انقلابی را در نسل جوان بیشتر از دیگر افراد دانست و عنوان کرد: در انقلاب بعضی افراد بودند که در رکاب امام بودند و سابقه‌های زیادی داشتند ولی پس از انقلاب ریزش داشتند اما در مقابل این افراد، رویش‌های زیادی هم در بین جوانان داشتیم و الآن در خط اول انقلاب هستند.
وزیر ارشاد دولت دهم خاطرنشان کرد: تا به الآن هم همین جوانان انقلاب را از مشکلات حفاظت کردند و با حرکت در مسیر ولایت فقیه، کشور از آسیب‌ها در امان ماند.
حسینی بر اطلاع جوانان از تاریخ معاصر تأکید کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، اطلاعات دانشجویان در ارتباط با تاریخ معاصر به‌گونه‌ای باید باشد که کسی نتواند تاریخ را منحرف کند.
وی خاطرنشان کرد: همین امروز دانشجویان در برابر رئیس جمهور با شجاعت و صراحت حرف خود را زدند و مواردی را گفتند که قابل انکار نیست.
وزیر ارشاد دولت دهم به حقوق‌های نجومی اشاره کرد و گفت: اینکه مقام معظم رهبری مدتی است بحث حقوق‌های نجومی را مطرح کردند اما افرادی در برابر آن تعلل می‌کنند، دانشجویان باید به مطالبه‌گری بپردازند.
حسینی عنوان کرد: در صورتی که گروه‌های مطالعاتی داشته باشیم و مسائل را بررسی کرده و پس از آن به بیان صحبت‌های دقیق و مستند بپردازیم، این صحبت‌ها تأثیر خود را می‌گذارد و کسی نمی‌تواند به رد آن بپردازد.
وی در ارتباط با اینکه چه‌کسی می‌تواند دانشجوی انقلابی باشد، گفت: انقلابی به کسی می‌گوییم که در وهله اول یک مسلمان متعهد باشد و در زندگی‌اش پایبند به خیلی از اصول و موازین باشد تا بتواند جلوی کژی‌ها و انحراف‌ها را بگیرد.
وزیر ارشاد دولت دهم عنوان کرد: خیلی از بحث‌ها در قرآن بیان می‌شود و اگر واقعاً با قرآن آشنا باشیم، می‌توانیم جلوی خیلی از انحراف‌ها را بگیریم.
حسینی گفت: اگر ما هم می‌خواستیم مثل برخی نمایندگان که به هر صورت می‌خواهند نماینده باشند عمل کنیم، شاید الآن هم می‌توانستیم فعالیت خود را ادامه دهیم ولی طبق آن چیزی عمل کردیم که از آرمانهای انقلاب و امام خمینی(ره) آموخته‌ایم.
وی با ابراز "اگر ما امروز اعتراضی می‌کنیم و فریادی می‌زنیم برای این است که آرمانهای انقلاب در جامعه پیاده شود"، گفت: متأسفانه الآن اتفاقی می‌افتد و در حادثه قطار تعدادی از هموطنان ما در آتش می‌سوزند ولی بیان می‌شود که مشکلی نیست چون همه افراد بیمه بودند.
وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به اینکه این موضوع از روحیه انقلابی به‌دور است و به‌دلیل وجود روحیه اشرافی‌گری به وجود می‌آید، گفت: نباید به‌سمتی برویم که افراد با روحیات اشرافی‌گری در پست‌های کلان کشور برویم.
حسینی افزود: از سال 92 تا به الآن هر سال هزینه‌های کشور افزایش پیدا کرده و همان افرادی که می‌گویند پولی برای فعالیت‌های عمرانی نداریم، هزینه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند و با ریخت و پاش‌های خود، هزینه‌های کشور را افزایش داده‌اند.
وی عنوان کرد: جوانان باید به‌خوبی موضوعات کشور را بدانند و بشناسند و بدانند چرا یک عده‌ای بعد از مدتی که از متن کار خارج بودند یک‌دفعه با شعارهای بسیار خوب وارد میدان می‌شوند ولی بعد از گذشت چند سال هیچ خبری از تحقق شعارها نیست.
وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به اینکه بر اثر سختی‌ها و تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب وجود داشت، زمینه پیشرفت کشور و دستیابی به تکنولوژی‌های متعددی فراهم شد، تصریح کرد: الآن در بحث نفت بسیاری از کارهایی را که متخصصان داخلی توان اجرای آن را دارند به‌جای اینکه در داخل کشور انجام دهند، به شرکت‌ها و متخصصان خارجی می‌سپارند.
حسینی افزود: این که دانشجو به‌محض اینکه خواست انتقاد کند بگوییم تو "تازه‌وارد" و "بی‌شناسنامه" هستی سبب می‌شود که دانشجویان نتوانند در کشور پیشرفت کنند.
وزیر ارشاد دولت دهم با اظهار اینکه نباید دانشجویان را از امور جامعه کنار زد، افزود: در بحث برجام هم مقام معظم رهبری بارها و بارها فرمودند "ما به آمریکایی‌ها خوشبین نیستیم" ولی به‌دلیل فشارهایی که توسط افرادی از خارج و داخل وجود داشت و بیان می‌کردند "اگر سوء تفاهم‌ها برطرف شود درهای رحمت به‌روی کشور ما باز می‌شود"، این اقدامات انجام شد.
حسینی عنوان کرد: با وجود تمام تعهداتی که ما عمل کردیم و از مواضع خود کوتاه آمدیم، آنها تحریم‌های خود را تمدید کردند و تعهدات خود را نقض کردند.
وی با تأکید بر اینکه دانشجوی انقلابی باید در جریان مسائل روز باشد و بتواند در وقت خودش نسبت به مسائلی که در جامعه ایجاد می‌شود موضع‌گیری کند، گفت: دانشجویان باید به‌گونه‌ای از اطلاعات کامل و توانایی برخوردار باشند که اگر وظیفه‌ای بر دوش آنها گذاشته شد بتوانند اجرای آن را عملی کنند.
وزیر ارشاد دولت دهم عنوان کرد: در اعتراض‌ها و انتقادها حتماً باید مرزبندی خود را با منافقین و دشمنان داشته باشیم و حتی اگر در داخل کشور انتقادها و مشکلاتی داریم، به این معنی نیست که در برابر بیگانگان و دشمنان نباید از اتحاد برخوردار باشیم.
حسینی خاطرنشان کرد: ما در یک دولت اسلامی و آرمانی، ملاک‌ها و معیارهایی را که امام خمینی(ره) مطرح کردند باید در امور خود سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر ایرادی می‌گیریم و انتقادی می‌کنیم، باید بر اساس این معیارها باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان بر اساس این معیارها ایستادگی کنند، قطعاً انتقاد آنها نتیجه لازم را به‌دنبال دارد و مسئولان هم باید از چنین مواردی استقبال کنند.
وزیر ارشاد دولت دهم گفت: اگر ما از عوامل فتنه در سال 88 انتقاد می‌کنیم به این دلیل است که دشمنان و منافقان همه و همه از آنها حمایت کردند ولی آنها با این حمایت دشمنان مخالفتی انجام ندادند.
حسینی گفت: اگر این افراد خود را انقلابی می‌دانستند نباید از حمایت‌های دشمنان انقلاب برای پیشرفت و موفقیت خود استفاده می‌کردند و در برابر آن موضع می‌گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: الآن هم نماینده مجلسی که می‌خواهد ژست انقلابی بگیرد ولی همان مطالبی را که سایت‌های ضدانقلاب می‌گویند بیان کند نشان دهنده این است که این فرد نمی‌خواهد مرزبندی از دشمنان داشته باشد.
وزیر ارشاد دولت دهم در ارتباط با فیش حقوقی خود گفت: در زمانی که نماینده مجلس بودیم یا در دولت حقوق من همان حقوق هیئت علمی دانشگاه بود ولی در دولت معیار حقوق یک عضو کابینه حدود 5 میلیون تومان بود ولی در ماه‌های آخر به شش میلیون تومان یا هفت میلیون تومان رسید.
حسینی گفت: در این دولت اما متأسفانه شاهد بودیم که سقف‌ها برداشته شد و بعضی از مدیران بانک‌ها و هیئت مدیره‌ها حقوق‌های بالای 50 میلیون تومان را برای خود در نظر گرفتند.
وی در ارتباط با واکنش‌های احتمالی دولت ایران در برابر تمدید تحریم‌ها گفت: خوشبختانه الآن همه وفاق دارند و دیگر هیچ کسی نمی‌گوید که برجام نقض نشده است.
وزیر ارشاد دولت دهم افزود: امیدواریم که این موضوع یک محوری برای وحدت و انسجام باشد و به غربی‌ها دیگر بی‌خودی خوشبین نباشیم و حداقل محدودیت‌هایی را که برای فعالیت‌های هسته‌ای خود قائل شده بودیم، برداریم.

منبع:تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo