شهید آوینی

جشنواره سراسری پویاگران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

مرکز هنرهای رقومی بسیج به منظور کمک به توانمندی‌های فکری، ارج نهادن به فعالیت‌ها و حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای دیجیتال، اولین جشنواره هنرهای دیجیتال (رقومی) را با شعار «هنر پویا رسانه انقلاب اسلامی» در دی ماه امسال برگزار می‌کند.

95/09/16

فعالان و هنرمندان عرصه هنرهای دیجیتال به صورت مستقل و یا در قالب مراکز هنرهای رقومی بسیج استان‌های سراسر کشور می‌توانند با توجه به اهداف و موضوعات جشنواره در این رویداد هنری مشارکت کنند.
اهداف جشنواره شامل شناسایی و حمایت از هنرمندان توانمند در عرصه هنرهای دیجیتال (پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای)، بسترسازی برای فعالیت ظرفیت‌های توانمند در عرصه هنرهای دیجیتال، به اشتراک‌گذاری آموخته‌های عرصه هنرهای دیجیتال با گردآوری و ارائه هدفمند آثار، تلاش برای تحقق و توفیق اقتصاد پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای در کشور با نگاه حمایتی به تولید داخلی در سال اقتصاد مقاومتی و ارتقای سطح دانش و توانایی‌های فنی و گسترش علم و تکنولوژی با طرح تکنیک‌ها و نگرش‌های تازه برای دستیابی به آثاری با سطح کیفی افزون‌تر است.
موضوعات جشنواره شامل اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، انقلاب اسلامی، معرفی شهدای ۸ سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و سایر موضوعات مرتبط با دفاع و مقاومت اسلامی و بسیج است.

موضوع اقتصاد مقاومتی شامل محورهایی همچون حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تجمیع سرمایه در خدمت کار واقعی یا تجمیع سرمایه در بانک برای پولسازی (با نگاهی به هنر کسب درآمد با سرمایه‌ی کم)، خودکفایی و قناعت پایه‌ی مقاومت مردم،کارگروهی، تعاونوا علی البر و تقوا، استخدام‌گرایی و کارآفرینی، کار صادق و کار کاذب(با نگاهی به سوداگری، دلالی و سود بی‌زحمت)، محصول بی‌کیفیت حاصل کم‌فروشی، کار بی‌کیفیت حاصل تنبلی و کم‌کاری، رسانه‌های مدرن و اخلال در کار، تجمل‌گرایی، بلای جان معیشت مقاوم، مصرف کالای خارجی، تنوع طلبی و تنوع گرایی در مصرف است.
موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی شامل زیرمجموعه‌هایی همچون توجه به فضایل اخلاقی و دینی در زندگی، الگوهای اخلاقی و آرمانی، حجاب و عفاف، احترام به والدین، انضباط اجتماعی، حقوق شهروندی و سایر؛ موضوع انقلاب اسلامی شامل زیرمجموعه‌هایی همچون بازخوانی وقایع انقلاب در دهه ۵۰، تبیین امامت و ولایت فقیه، استکبار ستیزی، جنایات آل سعود (با نگاه ویژه به مسئله یمن، سوریه و فاجعه شهدای منا) و مقابله با تهدیدات نرم و سایر موضوعات مرتبط و موضوع دفاع مقدس و مقاومت اسلامی شامل زیرمجموعه‌هایی همچون معرفی شهدای ۸ سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و سایر موضوعات مرتبط با دفاع و مقاومت اسلامی و موضوع بسیج شامل فرهنگ بسیج، کارکردهای بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، اردوهای جهادی، بسیج اقشار مختلف (دانش‌آموزی، دانشجویی و …)، راهیان نور و سایر موضوعات مرتبط است.
بخش‌های اصلی جشنواره شامل پویانمایی، بازی‌های رایانه‌‌ای و ویژه تلفن‌های همراه و بخش‌های جنبی شامل موشن گرافیک، نرم‌افزارهای ویژه تلفن‌های همراه، اکران پویانمایی‌های فاخر سینمای ایران و رویداد رقابتی، تجربی و آموزشی ۷۲ ساعته برای تولید بازی‌های کوچک است.
متقاضیان برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره تا ۱۳ دی ماه فرصت دارند و اعلام نتایج بررسی اولیه و آثار راه یافته به بخش نهایی ۲۵ دی ماه خواهدبود.
این جشنواره ۲۸ دی ماه با اکران انیمیشن‌های مختلف افتتاح خواهدشد. همچنین رویداد رقابتی بازی‌سازان ۲۸ دی ماه خواهدبود و در نهایت جشنواره اول بهمن ماه به پایان خواهدرسید.
کاربران برای شرکت در جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.festival.mhdb.ir مراجعه کنند.

منبع:تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo