شهید آوینی

تحرک جدیدی برای احقاق حقوق شهدای منا صورت گیرد

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولیت فاجعه منا را متوجه عربستان دانست و خواستار ایجاد تحرک جدید برای احقاق حقوق شهدای منا شد.

95/07/07

حسین امیرعبداللهیان عصر امروز (سه‌شنبه) در نخستین یادواره شهید رکن‌آبادی با عنوان سفیر مقاومت خاطرنشان کرد: فاجعه منا فاجعه‌ای است که متوجه دولتمردان جوان و ناپخته سعودی می‌شود و خسارتهای عظیمی به جهان اسلام و همچنین سرمایه‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران وارد آورد.
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولیت فاجعه منا را متوجه عربستان سعودی دانست و افزود: بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی دست‌اندرکاران عربستان سعودی در خوشبینانه‌ترین حالت و تحلیل منجر به بروز چنین فاجعه‌ای شد؛ ضمن اینکه نمی‌توان بخشی اهداف طراحی شده مرتبط با رقابتهای درون خاندان آل سعود را هم نادیده گرفت و تمامی اینها دلایلی برای چرایی این رخداد است.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: به‌لحاظ ظاهری تجاوز عربستان سعودی به یمن و مشغول بودن مسئولان عوامل امنیت حج در تجاوز آشکار به یک کشور مسلمان یکی دیگر از دلایل بروز این فاجعه است.
وی به نقش رهبر معظم انقلاب و تلاشهای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای بازپس‌گیری پیکرهای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: اگر هشدار به‌موقع رهبر معظم انقلاب و تلاشهای آیت‌الله قاضی‌عسکر وجود نداشت شاید امروز حتی یک پیکر شهید فاجعه منا به ایران بازنمی‌گشت.
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای سعودی‌ها که تاکنون مسئولیتی را نپذیرفته‌اند و در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا همراهی نکرده‌اند بسیار مهم بود که اسنادی از این فاجعه تلخ به درون کشورهای اسلامی به‌عنوان سند بازنگردد.
امیرعبداللهیان اظهار کرد: برای عربستان سعودی بسیار دشوار بود که واقعیت تلخ فاجعه منا به‌شکل مستند انتقال پیدا کند و در این میان تنها کشوری که موفق شد پیکرهای جانباختگان خویش را بازگرداند جمهوری اسلامی ایران بود.
وی راجع به تلاشهای انجام گرفته برای احقاق حق شهدای فاجعه منا گفت: کنار همه تلاشهای وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت خانواده‌های شهدای منا نیز باید تحرکی جدی را آغاز کنند.
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده‌های شهدای منا باید با یک تحرک و سازماندهی مناسب با استفاده از ظرفیتهای موجود داخلی و منطقه‌ای اعمال فشاری را به خاندان آل سعود انجام دهند و تلاشهای جدیدی را برای احقاق حق شهدای فاجعه منا دنبال کنند.
عبداللهیان یاد و خاطره شهید رکن‌آبادی را گرامی داشت و وی را فردی اخلاق‌مدار، انقلابی، ولایت‌پذیر، متعهد، دانشمند و باایمان توصیف کرد.

منبع:فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo