شهید آوینی

مستندزندگی «شیخ عیسی» روی آنتن می‌رود

مستند شیخ عیسی قاسم که از تازه‌ترین محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، به زودی و پس از طی کردن مراحل پایانی ساخت، روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت.

95/04/27

روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، به تازگی مستندی از زندگی مجاهدانه «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین که به تازگی توسط حکومت آل خلیفه به سلب تابعیت محکوم شده، در حال تهیه است و پس از طی شدن مراحل پایانی تولید به زودی از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش در خواهد آمد.

در همین رابطه احمد شفیعی تهیه کننده مستند زندگی «شیخ عیسی قاسم» از اتمام فرآیند تولید این مستند در روز های آتی خبر داد و گفت: این مستند روایت‌گر زندگی شیخ عیسی قاسم از زمان کودکی تا کنون بوده است و در خلال آن، سیر مبارزات انقلابی مردم بحرین نیز به تصویر کشیده شده است.

این تهیه کننده تلویزیون با اشاره به زندگی مبارزاتی رهبر مردمی انقلابیون بحرین گفت: شیخ عیسی قاسم از ابتدای سال های جوانی از بحرین به نجف مهاجرت کرد تا با حضور در حوزه علمیه این شهر به فراگیری علوم دینی بپردازد و در این شهر از محضر آیت الله صدر استفاده کند.

شفیعی در ادامه به جایگاه اجتماعی مناسب شیخ عیسی قاسم در کشور بحرین علی‌رغم سن نه چندان بالای ایشان اشاره کرد و در مورد چگونگی به تصویر کشیده شدن جوانی ایشان در مستند زندگی شیخ عیسی اظهار داشت: شیخ عیسی قاسم به طور کلی انسان خود ساخته و با اخلاقی بود و این مسئله در جوانی موجب محبوبیت بسیار بالای وی در بحرین شده است. به علاوه اینکه شیخ عیسی قاسم دارای کلام نافذی است و از همین رو در موقعیت‌های مختلف با کمونیست ها بحث‌های جدی و پر چالشی انجام داده است و به همین موضوع نیز باعث شد مورد توجه و اقبال گسترده مردم بحرین قرار گیرند.

وی در مورد به تصویر کشیده شدن آغاز مبارزات سیاسی این مجاهد بحرینی در این مستند ادامه داد: پس از آنکه پدر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، پادشاه سابق بحرین از دنیا رفت و زمینه های ایجاد اصلاحات در این کشور بوجود آمد، بر اساس درخواست های متعدد و نامه هایی که مردم این کشور نوشتند، شیخ عیسی علی رغم میل باطنی اولیه خود، قصد بازگشت به بحرین نمود.

احمد شفیعی با اشاره به تاثیر آیت‌الله صدر بر سیر مبارزات سیاسی شیخ عیسی قاسم گفت: بر اساس مستندات، ایشان تمایل داشتند تا تحصیلات دینی خود را ادامه دهند ولی وقتی که با آیت الله صدر برای پاسخ به درخواست های مردم مشورت می کنند، آیت الله صدر به ایشان می گوید که در صورت ماندن در نجف یک مرجع بزرگ می شوی ولی اگر آن زمان خواستی به بحرین مراجعت کنی به کشور سوخته بازخواهی گشت!

این تهیه کننده تلویزیون که در جریان ساخت مستند، اطلاعات مهمی از زندگی شیخ عیسی قاسم بدست آورده است، ادامه داد: با بازگشت شیخ عیسی قاسم و برگزاری انتخابات مجلس بحرین، ایشان با رأی بسیار بالا به مجلس راه می یابند و پس از حضور در مجلس نیز با تصویب طرح های مهمی در جهت محدود کردن اختیارات پادشاه، مورد غضب خاندان سلطنتی قرار می گیرد.

شفیعی در پایان به آماده شدن مستند زندگی «شیخ عیسی قاسم» در روز های آینده اشاره کرد و گفت: مستند زندگی «شیخ عیسی قاسم» یک مستند بلند 52 دقیقه ای است که بر اساس تحقیقات تیم مستند و همچنین مصاحبه با شاگردان و افراد نزدیک به شیخ عیسی قاسم تهیه شده است و در آن از تصاویر دیده نشده ای از وقایع کشور بحرین در سال های گذشته، استفاده شده است.

در پایان لازم به ذکر است این مستند که از تازه‌ترین محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، به زودی و پس از طی کردن مراحل پایانی ساخت، روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت.

منبع:مشرق

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo