شهید آوینی

بازسازی حرم حضرت زینب(س) به اتمام رسید

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی گفت: حرم حضرت زینب(س) که بر اثر حملات تکفیری ها مورد آسیب قرار گرفته بود به طور کامل بازسازی شد.

95/04/26

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به بازسازی حرم حضرت زینب(س) گفت:کار بازسازی حرم حضرت زینب(س) که بر اثر ترکش و گلوله های تکفیری ها مورد آسیب قرار گرفته بود، از سال 83به طور اجرایی آغاز شد و در حال حاضر به اتمام رسیده است.

وی در ادامه افزود: در حملات تکفیری ها، کاشی های قدیمی،منبت کاری ها، درب ها و طلاکاری هایی که مربوط به زمان های گذشته بوده و آثار تاریخی محسوب می شد دچار آسیب شده بود که متخصصان با استفاده از جدیدترین فنون اقدام به رفع این خسارت ها کردند.

موسوی تصریح کرد: این اقدامات از نیمه سال 92 با اعزام نیروهای متخصص به سوریه به منظور بررسی دقیق خسارت ها و برآورد هزینه ها آغازشد و از ابتدای سال 93عملیات اجرایی پروژه بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) ادامه یافت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان یادآور شد: مرمت و کاشی کاری نقاط آسیب دیده، سیاه زدایی گنبد مطهر، مرمت و طلاکاری خشت های آسیب دیده گنبد حرم مطهر، ایزوگام پشت بام حرم، کاشی کاری معرق گلدسته های حرم از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی تاکید کرد: این فعالیت ها توسط 170نیروی ماهر، متخصص و کارگر که همگی به صورت تبرعی اعزام شده اند انجام شده است.

موسوی در پایان گفت: با پایان بازسازی حرم مطهر، توسعه حرم در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه مسقف کردن صحن حضرت زینب(س) برنامه آینده ماست که ظرف امسال شروع می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo