شهید آوینی

مذاکرات چراغ خاموش با فیات


ایران خودرویی‌ها در حالی فیات را به‌عنوان شریک چهارم خود انتخاب کرده‌اند که گفته می‌شود مذاکرات دو طرف در سکوت خبری و چراغ خاموش در حال انجام است.
 

95/02/13

ایران خودرویی‌ها در حالی فیات را به‌عنوان شریک چهارم خود انتخاب کرده‌اند که گفته می‌شود مذاکرات دو طرف در سکوت خبری و چراغ خاموش در حال انجام است.

زمستان سال گذشته بود که‌هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد فیات به‌عنوان شریک جدید این شرکت انتخاب و مذاکرات با این خودروساز ایتالیایی به‌زودی آغاز خواهد شد.

پس از این اظهارات، گمان می‌رفت ایران خودرو و فیات گفت‌و‌گوهای خود را علنی کرده و پس از مدتی نه چندان طولانی، تفاهم‌نامه‌ای میان آنها منعقد شود، با این حال هیچ یک از طرفین میل چندانی به افشای جزئیات مذاکرات از خود نشان ندادند. اوضاع به شکلی پیش رفت که خیلی‌ها گمان کردند اصلا مذاکره‌ای میان این دو شرکت انجام نشده است، به‌خصوص اینکه در سفر چندی پیش هیات سیاسی-اقتصادی ایتالیا به ایران، مسوولان فیات در جمع آنها حضور نداشتند.

این در شرایطی بود که برخی اعضای اتاق ایران و ایتالیا، پی‌در‌پی از حضور قریب الوقوع فیات در کشور و حتی خرید سهام ایران خودرو صحبت به میان می‌آوردند. این موضوع البته بلافاصله از سوی ایران خودرو تکذیب شد، تکذیبیه‌ای که به گفته منابع آگاه، به‌دلیل تذکر مسوولان فیات بوده است.

منابع آگاه می‌گویند فیات با اشاره به حواشی احتمالی علنی شدن جزئیات مذاکرات و صحبت از مواردی مانند سهامداری در خودروسازی ایران، از ایران خودرویی‌ها خواسته است موارد مورد مذاکره را علنی نکرده و به دیگران نیز در این مورد تذکر بدهند. در این شرایط، ایران خودرویی‌ها تلویحا از تداوم مذاکره با فیات صحبت به میان می‌آورند، به‌نحوی‌که به‌نظر می‌رسد مذاکرات دو طرف بدون هیاهوی رسانه‌ای و به‌صورت چراغ خاموش در جریان است.
 

منبع:فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo