شهید آوینی

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران :
آقای نوبخت! حداقل حقوق کارگران را هم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان پیشنهاد کنید

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه هرچند مبلغ یک میلیون و ۵۰ هزار تومان که آقای نوبخت برای حداقل حقوق کارکنان دولت اعلام کرده، کم است، اما استقبال می‌کنیم، گفت: نشست مزدی شورای عالی کار پس از انتخابات برگزار می‌شود.

94/11/11

ناصر برهانی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه جلسه اخیر شورای عالی کار که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، پیرامون موضوع دستمزد نبود، اظهار داشت: موضوع آیین‌نامه هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف دستورکار این نشست بود.

وی افزود: به دلیل آنکه مفاد این آیین‌نامه جامع و کامل نبود، نیاز به بررسی‌های بیش‌تری داشت؛ در این آیین‌نامه قرار است شرایط حضور افراد در هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف، سخت‌تر شود و افراد باتجربه‌تر در این هیأت‌ها حضور یابند.

عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه اولین جلسه شورا پیرامون موضوع دستمزد در اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: به احتمال زیاد اولین نشست دستمزدی شورای عالی کار پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برگزار شود.

وی همچنین از جمع‌آوری گزارش‌های مربوط به هزینه‌های تأمین سبد معیشتی کارگران در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: این گزارش تا پایان بهمن‌ماه توسط کارگروه مزدی شوراهای اسلامی کار کشور جمع‌آوری و نهایی می‌شود.

وی در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر حداقل حقوق دریافتی کارکنان دولت که باید به یک میلیون و 50 هزار ریال برسد، گفت: هر چند این میزان کم هست اما اگر برای حداقل حقوق کارگران پیشنهاد شود، استقبال می‌کنیم.

به گزارش فارس، حداقل حقوق کارگران برای امسال توسط شورایعالی کار، 712.425 تومان تعیین شده بود که با اظهار ات اخیر نوبخت مبنی بر اینکه حداقل پایه کارکنان دولت باید به 1 میلیون و 50 هزار تومان برسد، قدرت چانه زنی کارگران در شورایعالی کار افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo