شهید آوینی

پاسخ به شبهات مهدویت درموکب مسجدجمکران


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: موکب مسجد جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین پاسخگوی شبهات مهدویت به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی است.

94/09/08

حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه موکب مسجد مقدس جمکران با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) و خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در کنگره عظیم اربعین در حد فاصل نجف تا کربلا برپا شده است، اظهار داشت: هر ساله میلیون‌ها زائر در همایش بین‌المللی پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و مردم عراق در این ایام به نحو شایسته‌ای از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: یکی از وظایف خادمان فرهنگی در ایام اربعین این است که در کنار ارائه خدمات رفاهی به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند و در جهت معرفت‌افزایی و بصیرت‌بخشی زائران گام بردارند تا در ثواب پیاده‌روی اربعین سهیم باشند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: خادمان مسجد مقدس جمکران در موکب این مسجد تلاش می‌کنند که علاوه بر خدمات رفاهی، از ظرفیت عظیم همایش پیاده‌روی اربعین استفاده کنند و جهت معرفی آموزه‌های اسلام ناب، پاسخگویی به نیاز‌های معرفتی زائران و ترویج فرهنگ مهدویت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران در چهار بخش قرآن و عترت، کودک، پاسخگویی و مشاوره و همچنین سخنرانی و مداحی به زائران پیاده‌روی اربعین ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ابراز داشت: در موکب مسجد مقدس جمکران کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود، همچنین برگزاری محافل و مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های قرآنی این موکب است.

وی افزود: در این موکب تلاوت زنده اذان‌ گاهی توسط قاریان ممتاز صورت می‌گیرد، همچنین نماز جماعت در سه وعده اقامه می‌شود، تصحیح الصلاه، آموزش نماز، بیان احکام متناسب با ایام اربعین، احکام مسافر و . . . از دیگر اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران در بخش قرآن و عترت است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بخش مشاوره و پاسخگویی از دیگر اقدامات فرهنگی موکب مسجد مقدس جمکران است، اظهار داشت: در این موکب، پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی و همچنین پاسخگویی به شبهات مهدویت به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره‌ای با رویکرد سبک زندگی و همچنین برگزاری نشست‌های صمیمی و حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب در بخش مشاوره است، خادمان فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این موکب، به معرفی جایگاه و تاریخچه مسجد مقدس جمکران برای زائران می‌پردازند، همچنین متبرکات و هدایای فرهنگی در این موکب توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان داشت: از آنجا که کودکان و نوجوان نیز در کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در این مسیر می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی معنوی این نسل را فراهم کند که در این راستا توزیع اقلام فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات قرآنی، قصه‌گویی، دل‌نوشته‌های کودکانه و همچنین ایستگاه نقاشی همراه با جایزه از جمله برنامه‌های فرهنگی این موکب است.

منبع:فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo