شهید آوینی

دلیل بیکاری 2.2 میلیون ایرانی اعلام شد

درحالی مسئولان آمار رسمی قاچاق در کشور را سالانه 22 میلیارد دلار اعلام می کنند که بنا بر گفته رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، به ازای هر یک میلیارد دلار قاچاق، حدود 100 هزار نفر و در محموع 2.2 میلیون نفر به دلیل قاچاق بیکار می شوند.

94/08/14

علیرضا جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با حضور درکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وجود دستگاه‌های موازی و متعدد برای رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت، درمان و دارو را از مشکلات جدی در این عرصه خواند و افزود‌: دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان غذا و دارو و اصناف و حتی سازمان نظام پزشکی، صلاحیت‌های موازی و پراکنده ای در این حوزه دارند.

وی گفت‌: از جمله مشکلات دیگر در رسیدگی به تخلفات این حوزه، ناکارآمد بودن مجازات های اسلامی است به طوری که در برخی از موارد، قوانین مربوط به 60 سال پیش است و تاکنون بازنگری نشده است و در موارد دیگر جرائم متناسب و بازدارنده نیست، برای مثال گرانفروشی دارو در داروخانه ها در مرتبه نخست حداکثر تا 50 هزار تومان جریمه دارد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی وضع فعلی کشف، صدور حکم و وصول محکومیت‌های قاچاق در کشور را غیرقابل قبول خواند و افزود: بنا بر برآوردها به ازای هر 1 میلیارد دلار قاچاق، حدود 100 هزار نفر بیکار می‌شوند؛ این بدان معناست که حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر فرصت شغلی از بین می‌رود و وجود سیستم یکپارچه به خصوص در گمرک به کنترل پدیده قاچاق کمک شایانی خواهد کرد.

جمشیدی درباره وضع تجهیزات پزشکی گفت: 80 هزار کالای تجهیزات پزشکی در کشور تولید و یا وارد می‌شود که گاهی در بیمارستان‌ها تا 10 برابر قیمت به فروش می‌رسد و حتی کالاهای ممنوعه که برای سلامتی انسان مضر است استفاده می شود.

رئیس سازمان تعزیرات درباره آرایشگاه های زنانه نیز گفت: 20 هزار آرایشگاه زنانه بی مجوز و هزار و 34 آرایشگاه دارای مجوز وجود دارد که در این مکان ها، مواد تقلبی و قاچاق استفاده می شود.

منبع:فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo