شهید آوینی

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:
حجاج تا ۲۸ روز خون ندهند

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از معافیت ۲۸ روزه اهدای خون حجاج کشورمان به منظور جلوگیری از احتمال انتقال "کرونا ویروس" خبر داد.

94/07/07

حجاج تا ۲۸ روز خون ندهند

علی‌اکبر پورفتح اله از معافیت 28 روزه اهدای خون حجاج کشورمان به منظور جلوگیری از احتمال انتقال "کرونا ویروس" خبر داد و اظهار کرد: براساس دستورالعمل جهانی حجاج تا حدود 4 هفته برای اهدای خون مراجعه نکنند، همچنین کسانی هم که با حجاج تماس مستقیم و مداوم دارند نیز تا سه هفته از اهدای خون معاف هستند.
وی با بیان اینکه "کرونا ویروس" همان ویروس تغییر یافته سرماخوردگی است، عنوان کرد: مکه کانون پیدایش "کرونا ویروس" است، بنابراین این تمهیدات براساس دستور العمل سازمان بهداشت جهانی و بر طبق دستورالعملی که در کشور کره جنوبی تهیه شده است، اجرا می‌شود، بطوریکه انتقال خون حتی نسبت به 14 روز توصیه‌های بهداشتی برای حجاج احتیاط بیشتر می‌کند و 28 روز مراقبت و معافیت از اهدای خون را در نظر می‌گیرید.
در این راستا سازمان انتقال خون ایران با ارسال بخشنامه فوری به ادارات کل انتقال خون سراسر کشور، توصیه‌های لازم برای حفظ سلامت نیروی انسانی و سلامت خون‌های اهدایی را به آنان ابلاغ کرد. براین اساس معاونت‌های فنی و فناوری‌های نوین و کنترل کیفی و تضمین کیفیت این سازمان با ارسال بخشنامه ای به مراکز انتقال خون سراسر کشور از آنان خواستند ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای حفظ سلامت نیروی انسانی و سلامت خون و فرآورده‌ها، اقدامات پیشگیرانه را به منظور ممانعت از انتشار بیماری تنفسی ناشی از کرونا ویروس-مرس ویروس را مد نظر قرار دهد.
بنابراین گزارش برابر بخشنامه یاد شده مدت معافیت موقت حجاج از اهدای خون 28 روز پس از مراجعت و مدت معافیت موقت کسانیکه در طی دو هفته اول پس از مراجعت زائران با آنها ملاقات داشته اند 21 روز اعلام شده است. همچنین برابر این بخشنامه معافیت از اهدای خون افرادی که به این ویروس ابتلای قطعی یافتند، 90 روز پس از بهبودی کامل است. در این راستا نکات حفاظتی بهداشتی مربوط به کارکنان و نکات دیگری که باید در تامین ذخایر خون رعایت شود به زودی به مراکز اهدای خون ابلاغ خواهد شد.

منبع:تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo