شهید آوینی

امام جمعه نجف اشرف:
مرجعیت عراق به اصلاحات سیاسی در کوران مبارزه با تروریسم خوشبین است

امام جمعه شهر نجف تأکید کرد اصلاحات سیاسی در عراق نشان‌دهنده سلامت جامعه است و مرجعیت به این مسئله که اصلاحات سیاسی در کوران مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد، خوشبین است.

94/06/10

مرجعیت عراق به اصلاحات سیاسی در کوران مبارزه با تروریسم خوشبین است

«صدرالدین قبانجی» امام جمعه شهر نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به موضوع اصلاحات در دولت عراق پرداخته آن را نشانه سلامت بودن کشور دانست، او در این زمینه توضیح داد: بدون شک تجربه سیاسی جدید عراق تجربه نوینی است و ملت این کشور برای اولین بار به‌واسطه احزاب و مؤسسات مختلف اقدام به تشکیل دولت می‌کنند.
قبانچی با اشاره به شرایط سیاسی گذشته عراق، گفت: از آنجا که روند سیاسی عراق در ابتدای راه خود قرار دارد نیاز به تجربه‌ها و زمان بیشتری است، از سوی دیگر تمام سازمان‌های دولتی طی چند دهه گذشته تابع یک حزب یعنی حزب بعث بودند. این سازمان‌ها محکوم به در پیش گرفتن سیاست، جهت گیری و حتی طایفه مشخصی بودند.
وی تأکید کرد: مردم عراق امروزه به پاکسازی دستگاه‌های دولتی و تجربه اندوزی بیشتر در عرصه سیاسی نیاز دارند، این مسئله باعث انباشته شدن مشکلات زیادی طی سال‌های گذشته شد، جنگ‌های مختلف داخلی و فتنه مذهبی در سراسر گشور باعث شد تا فرصت روی آوردن به اصلاحات واقعی به وجود نیاید، ملت حق دارد برای درخواست اصلاحات و خصوصاً در زمینه خدمات شهری صدای خود را بالا ببرد.
قبانچی تصریح کرد که اصل اعتراضات صحیح است و مرجعیت دینی در عراق نیز برای ایجاد اصلاحات بنیادین و واقعی با مردم همراه شد. هدف از این اعتراضات و همراهی مرجعیت با آن نجات دادن کشور از وضعیت بسیار ضعیف خدمات شهری و سایر خدمات به مردم است.
وی ادامه داد: به‌نظر من این گامی در جهت صحیح است و ما شاهد اصلاحات در تمامی کشورهای غربی نیز هستیم، اصلاحات به‌معنی سلام بودن یک کشور است. جمهوری اسلامی ایران نیز همواره شاهد اصلاحات بوده و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای همه را به این امر دعوت کردند.
امام جمعه نجف در پایان گفت: ما به این مسئله که عراق در اوج جنگ علیه تروریسم به اصلاحات سیاسی روی آورده خوشبین هستیم و این مسئله نشانه خوبی است.

منبع:تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo