شهید آوینی

مرگ ۳۶۰ هزار ایرانی در تصادفات طی۱۷ سال‎

سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ ۳۶۰ هزار نفر در تصادفات ۱۷ سال گذشته خبرداد.

 94/03/06

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در پي انتشار خبری با تيتر مرگ ۴۰۰ هزار نفر در تصادفات ۲۰ سال، (۱۳۷۳ تا ۱۳۹۳)، اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور به بررسي اطلاعات آماري موجود در حوزه حوادث رانندگي پرداخت. بر اساس اين بررسي، واحد آمار سازمان پزشكي قانوني در سال ۱۳۷۶ تأسيس و گردآوري آمار از سال ۱۳۷۷ آغاز شده و پيش از آن آمار مستندي در اين سازمان وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، از سال ۱۳۷۷ تا پايان سال ۱۳۹۳ در مجموع ۳۶۲ هزار و ۷۸۴ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد ۲۸۹ هزار و ۵۴۳ نفر مرد و ۷۳ هزار و ۲۴۱ نفر زن بودند.

بر اساس اطلاعات موجود در واحد آمار سازمان پزشكي قانوني، متوسط مرگ هاي ناشي از تصادفات رانندگي در ۱۷ سال گذشته، ۲۱ هزار و ۳۴۰ بوده است. از سال ۱۳۹۱ آمار مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي به زير ۲۰ هزار نفر رسيده است.


در طي اين ۱۷ سال (۱۳۷۷ تا ۱۳۹۳) بيشترين آمار تلفات حوادث رانندگي با ۲۷ هزار و ۷۵۵ نفر در سال ۱۳۸۴ و كمترين آن با ۱۴ هزار و ۹۸۴ نفر در سال ۱۳۷۷ ثبت شده است. در سال گذشته نيز آمار تلفات حوادث در مقايسه با سال قبل از آن با كاهش درصدي مواجه بود و از ۱۷ هزار و ۹۹۴ نفر در سال ۱۳۹۲ به ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر در سال گذشته رسيد.

برآورد جمعيتي كشور در سال ۱۳۷۷ بيش از ۶۲ ميليون و در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۸ ميليون نفر بوده‌است.

سازمان پزشكي قانوني كشور بر اساس مصوبه كميسيون ايمني راه‌ها، تنها مرجع اعلام كننده مرگ هاي ناشي از تصادفات رانندگي است.


 

منبع :فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo