شهید آوینی

سیر صعودی تصرفات و ساخت‌‌وسازهای غیرقانونی شمال کشور

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری از سیر صعودی تصرفات و ساخت‌وساز غیرقانونی به ویژه در شمال کشور خبر داد.

 94/02/03


 محمود حجتی با اشاره به سیر صعودی تصرفات و ساخت‌وساز‌های غیرقانونی به ویژه در شمال کشور، افزود: عزم مسئولان عالی‌رتبه کشور برای جلو‌گیری از این پدیده جدی است و ما باید راه‌هایی پیدا کنیم که از ابتدا جلوی این کار گرفته شود تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

حجتی خاطرنشان کرد: تصرف‌ها و تغییر کاربری‌ها به ویژه در شمال کشور ریشه اقتصادی دارد، چرا که کشاورزان می‌بینند که با فروش زمین‌هایشان در کوتاه مدت می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند و در این میان دلالان و سوداگران هم به این مسئله دامن می‌زنند و بحران را تشدید می‌کنند.

وی با اشاره به حریم‌هایی که گاه ده‌ها و صدها برابر مساحت شهرها گسترش یافته است، تاکید کرد: باید با اولویت‌بندی مشکلات و همچنین بررسی کارشناسانه تجربه دیگر کشورها، راه‌های پاسخ به نیاز مردم به استفاده از طبیعت و بهره‌مندی از محیط‌های خارج شهری را پیدا کنیم که اگر به فرد گفتیم در زمین کشاورزی ساخت‌وساز نکن، جایگزین آن را به او معرفی کنیم.

همچنین رئیس سازمان امور اراضی کشور در این جلسه با تشریح چگونگی و هدف از شکل‌گیری این کارگروه گفت: پیرو مصوبه 11 اسفند 93 ستاد مفاسد اقتصادی مقرر شد کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مختلف در زمینه موضوع مبارزه با زمین‌خواری تشکیل شود تا اهداف، وظایف و ماموریت‌هایی را که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تعیین کرده است، پیگیر شود که براساس مصوبه ستاد، تعدادی از دستگاه‌ها به عنوان اعضای این کارگروه تعیین شدند که از هر سه قوه در این کارگروه حضور دارند.

اعلام سیر صعودی تصرفات و ساخت‌وساز‌های غیرقانونی در شمال کشور و همچنین ریشه اقتصادی تغییر کاربری‌ها، در حالی است که بزرگان نظام درباره موارد فوق هشدار داده و خواستار برخورد با آنها شده‌اند.

منبع :فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo