شهید آوینی

واکنش مدیر سابق خانه کاریکاتور به حکم برکناری اش

شجاعی: از مدت ها پیش فضای ملتهبی در زمینه فعالیت های خانه کاریکاتور و مسابقاتی که در زمینه هولوکاست و شعارهای نه غزه نه لینان و ... خصوصاً در سالهای بعد از فتنه 88 وجود داشته است

93/12/07

 سید مسعود شجاعی طباطبایی که روز گذشته از مدیریت خانه کاریکاتور ایران برکنار شده بود عنوان کرد: " به نظرم بحث جدی مسابقه هولوکاست است و حاشیه سازی در این زمینه درست نیست. ما تمام هم و غم مان را برای فراخوان این مسابقه باید بگذاریم."

شجاعی جریان اتفاق افتاده را به دلیل معترض بودن عده ای در این زمینه دانست و عنوان کرد: " از مدت ها پیش فضای ملتهبی در زمینه فعالیت های خانه کاریکاتور و مسابقاتی که در زمینه هولوکاست و شعارهای نه غزه نه لینان و ... خصوصاً در سالهای بعد از فتنه 88 وجود داشته است."

مدیر سابق خانه کاریکاتور ادامه داد: "این جریانات تا به امروز ادامه پیدا کرد و معاونت هنری سازمان هم متأثر از این قضیه جلساتی گذاشتند و شوراهایی تشکیل دادند و در نهایت، این جلسات به تسویه حساب انجامید که این کار در این شرایط کار درستی نبود."

لازم به ذکر است، وی دبیری دو دوره مسابقه بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست را نیز به عهده داشته است که به علت برگزاری دور نخست آن به بیش از 20 کشور دنیا ممنوع‌‌الورود و تهدید به قتل شد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی، ساعاتی پیش در حکمی از سوی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج به سمت مدیر خانه کاریکاتور این سازمان منصوب شد. خانه کاریکاتور انقلاب اسلامی از خانه‌های جدیدالتاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که قرار است در کنار دیگر خانه‌های تخصصی این سازمان(خانه فیلم داستانی، خانه مستند، خانه سرود و خانه طراحان) فعالیت‌های هنری و فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب را به طور تخصصی پیگیری کنند.

مطالب مرتبط :

رئیس سازمان هنری-رسانه‌ای اوج
حسنی: هیچ اختلافی نیست، آقای شجاعی تنها از یک سنگر فرهنگی جبهه انقلاب به سنگری دیگر رفتند

درخواست صهیونیست‌ها از سازمان ملل برای توقف مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران

 

منبع : فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo