شهید آوینی

کمیته امداد ۲درصد خانوارهای دارای بیشترین درآمد را تحت پوشش قرار داده است

یک اقتصاددان مدعی شد که کمیته امداد نه‌تنها نتوانسته تمام نیازمندان جامعه را شناسایی کند، بلکه به‌اشتباه ۲درصد بالاترین دهک که بیشترین درآمدها را دارند تحت پوشش قرار داده است.

93/12/06

  برنامه اقتصاد روز رادیو ایران، عصر روز یکشنبه به بررسی موضوع حذف یارانه پردرآمدها و بررسی ابهامات و چگونگی شناسایی پردرآمدها برای حذف از لیست یارانه‌بگیران پرداخت.

در بخشی از این برنامه صادق‌الحسینی به‌عنوان اقتصاددان میهمان تلفنی برنامه شد و به بررسی این موضوع پرداخت.

وی درباره دشوار بودن شناسایی پردرآمدها و حذف آنها از لیست یارانه‌بگیران، با بیان "در حال حاضر ما حتی کم‌درآمدها را هم نمی‌توانیم شناسایی کنیم" گفت: کمیته امداد به‌عنوان کاراترین نهاد شناسایی اقشار کم‌درآمد در جامعه ماست که بیش از 30 سال سابقه و تجربه و دانش دارد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد کمیته امداد هم تنها 60 درصد از دهک اول (10 درصد فقیرترین خانوارها) را توانسته تحت پوشش قرار دهد و 40 درصد بقیه را هم نه اینکه توان حمایت نداشته باشد، بلکه نتوانسته شناسایی کند و تحت پوشش قرار دهد.

صادق‌الحسینی ادامه داد: از طرف دیگر و باز هم براساس آمارهای رسمی، کمیته امداد 2 درصد بالاترین دهک را که بیشترین درآمدها را دارند هم به‌اشتباه تحت پوشش قرار داده و آنها را که 500 خانوار پردرآمد که بیشترین درآمد در جامعه دارند، تحت پوشش قرار داده و به آنها خدمات می‌دهد.

مشروح این برنامه رادیویی را اینجا بشنوید.

خبرگزاری تسنیم آماده انعکاس پاسخ و نظرات مسئولان کمیته امداد به این ادعاهاست.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo