شهید آوینی

محسن رضایی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
تمام تحریم‌ها باید در یک مرحله برداشته شود/ نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص بر نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی از سال آینده 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب 15 سال قبل فرمودند چابهار به آسیای مرکزی متصل شود اما این اتفاق نیفتاده است، اگر وصل می‌شد میلیاردها دلار درآمد از آن طریق می‌توانستیم به دست آوریم.

93/11/25

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اعلام کرد از سال آینده مجمع تشخیص بر نحوه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نظارت خواهد کرد.
وی افزود: به دستور مقام معظم رهبری به طور جدی این نظارت انجام خواهد شد، البته گزارش‌هایی نیز تهیه می‌کنیم که به رهبر انقلاب و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌دهیم.
محسن رضایی با بیان اینکه دلارهای نفتی و بودجه سنگین دولت مسائلی هستند که موجب مشکلات اقتصادی شدند، گفت: فشارهای سیاسی نباید بر اقتصاد کشور تاثیر بگذارد، عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال آینده انجام می‌شود، دولت و مجلس نباید خارج از این سیاست‌ها عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تمام تحریم‌ها باید در یک مرحله برداشته شود و به کمتر از آن رضایت نمی‌دهیم، اولین خواسته رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تامین شرایط و فعال سازی همه امکانات و منابع انسانی و مالی و علمی برای توسعه، کارآفرینی و مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برهمین اساس یادآور شد: مگر اقتصاد کشور از جنگ و استبداد کمتر است؟ یک بسیج ملی برای توسعه اقتصادی کشور لازم است تا همه آ‌حاد جامعه و مردم و وارد تولید و نوآوری شوند، پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان و پیاده‌سازی و اجرای آن، از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
رضایی بر همین اساس با اشاره به میزان مصرف آب‌های زیرزمینی در دوره‌های مختلف، گفت: در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی 13 میلیارد متر مکعب آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گرفت، در دوره آقای خاتمی 30 میلیارد متر مکعب و در دوره احمدی‌نژاد 50 میلیارد مترمکعب استفاده شد، خدا رحم کند در این 4 سال یا 8 سال چقدر قرار است آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد. برخی دشت‌های ایران کیلومترها نشت کرده و پایین رفتند.
وی افزود: در حال حاضر در هر یک هکتار زمین دو تن گندم برداشت می‌کنیم در حالی که حداقل در یک هکتار زمین باید بین 9 تن تا 10 تن گندم برداشت شود لذا باید از اقتصاد دانش‌بنیان به طور جدی استفاده کنیم، بسیاری از جوانان دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس هستند و به این مدارج علمی رسیدند اما کار کردن بلد نیستند، این افراد باید توانمندسازی شوند، توانمندسازی کارگر، اصلی است که رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید کردند.
وی با اشاره به نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص بر نحوه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سال آینده، گفت: این بار به طور جدی نظارت خواهیم کرد چرا که سال آینده سال عملیاتی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی است، شبکه‌های مجازی و اینترنتی مالزی را ایرانی‌ها طراحی کردند، ناسای آمریکا را ایرانی‌ها اداره می‌کنند لذا از همه نخبگان کشور تقاضا می‌کنیم به ما کمک کنند تا دولت و مجلس مجری این سیاست‌ها، بتواند به راحتی اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنند، دبیرخانه مجمع ناظر فعالیت‌های مسئولان در راستای اجرای این سیاست‌ها است.
رضایی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نخبگان کشور چشمان مقام معظم رهبری هستند لذا از آنان تقاضا می‌کنیم نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی را بررسی کنند، یک بسیج ملی برای اقتصاد مقاومتی لازم است که در کشور ایجاد شود، مسیر کشور روشن است، نقشه راه کشور مشخص شده است لذا همه باید در همین مسیر و نقشه راه حرکت کنند، باید بدانیم با مطالعه وسیع و وقت‌گذاری فراوان مقام معظم رهبری این مسیر، روشن شده است لذا همه مسئولان باید به تصمیمات راهبردی نظام عمل کنند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب 15 سال قبل فرمودند چابهار به آسیای مرکزی متصل شود اما این اتفاق نیفتاده است، اگر وصل می‌شد میلیاردها دلار درآمد از آن طریق می‌توانستیم به دست آوریم. همه باید بدانند پول و بودجه این کشور باید سر جای خودش خرج شود مگر بودجه کشور چقدر است که هر طور که بخواهیم آن را هزینه کنیم؟
رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم، نمی‌شود که هر کسی رای آورد، برنامه خودش را اجرا کند البته من منظورم به شخص یا گروه خاصی نیست بلکه کلی می‌گویم که همه مسئولان باید در مسیر روشن‌شده کشور حرکت کنند.
 

  

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo