شهید آوینی

خاتمی: رسانه‌ها نگذارند نامه رهبری فراموش شود

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه‌ها نباید بگذارند نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی فراموش شود.

93/11/07

 

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگویی درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، اظهار کرد: روشی که مقام معظم رهبری در پیش گرفته‌اند، باید الگو شود و بخصوص رسانه‌های ما و آنهایی که فریادشان به خارج هم می‌رسد چه دیداری و شنیداری و چه مکتوب باید این نامه رهبر معظم انقلاب را الگو قرار دهند و نگذارند که فراموش شود.

وی ادامه داد: نامه مقام مظعم رهبری به جوانان غربی در حقیقت الهام گرفته از قرآن کریم در دعوت به سوی خداوند است. قرآن می‌فرماید که به سه شیوه مردم را به سوی خدا بخوانید؛ اول با منطق و استدلال، دوم با پند و نصیحت و سوم با جدال به شیوه نیکو که در نامه مقام معظم رهبری هر سه عنصر وجود دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه بیان کرد: این نامه در شرایطی که اسلام‌هراسی در صدر کار دشمنان اسلام قرار گرفته کاری بسیار هوشمندانه بود. از عجایب این است که غرب خودش تکفیری‌ها را تایید می‌کند و داعش خود، ساخته و پرداخته غرب است و بعد اینها به عنوان تجلی اسلام معرفی می‌شوند و وحشی‌گریشان به نام اسلام رواج داده می‌شود. این از عجایب است که خودشان گروه تکفیری بپرورند و بعد بگویند اسلام یعنی این.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این نامه به شیوه‌ای بسیار خردورزانه به این اسلام‌هراسی پاسخ گفتند و به فضل خدا از هم‌اکنون آثار این نامه آشکار شده و به تدریج ابعاد گسترده این نامه برای جوانانی که فطرت پاک دارند روشن تر خواهد شد.

خاتمی در پایان اظهار کرد: عرصه فکر و اندیشه را باید با فکر و اندیشه پاسخ گفت. توطئه دشمنان تمامی ندارد و نمی‌توان گفت با این نامه و یا با چند اقدام دیگر دشمنان اسلام دست از کینه‌توزی برخواهند داشت، اما ما به دور از آنکه آنها چه می‌کنند و چه می‌خواهند، باید تمام جلوه‌های اسلام چه رحمانی و چه قاطعیت آن را عرضه کنیم؛ چرا که هر دوی اینها مجموعا در اسلام وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo