شهید آوینی
       

ظریف: امکان رسیدن به توافق جامع هسته‌ای پیش از سوم آذر وجود دارد

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که طرفهای مقابل در مذاکرات هسته‌ای برای یک تصمیم گیری دشوار آمادگی داشته باشند، امکان رسیدن به توافق جامع حتی قبل از سوم آذر نیز وجود دارد.

ظریف,محمدجواد ظریف,وزیر امور خارجه,جمهوری اسلامی ایران,ایران,مذاکرات هسته ای,هسته ای,توافق جامع,نروژ,داعش

 

ظریف این مطلب را در نشستی ــ که روز جمعه در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک انجام گرفت ــ با "بورگ برند" وزیر امور خارجه نروژ بیان کرد.
بر اساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین المللی و همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.
ظریف با اشاره به آخرین تحولات عراق اظهار داشت: از زمانی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران کمک های خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان رویکرد برخی از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در برخورد با تحولات مهم و راهبردی خاورمیانه به‌ویژه در مورد سوریه و عراق را به‌دور از واقع‌بینی توصیف کرد و ضرورت اصلاح این رویکردها و توجه به خواست و اراده ملتها را مورد تأکید قرار داد.
وی تهدید گروه‌های تروریستی فعال در منطقه را جدی دانست و افزود: از این سیاست توهم آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی می‌توان تهدیدهای گروه تروریستی دیگر را دفع کرد، باید پرهیز نمود.
"بورگ برند" وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن تأکید بر نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: اگر هشیاری و دخالت به‌موقع ایران در مقابله با تهدیدهای گروه داعش نبود، این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و راهبردی سوریه و عراق سلطه پیدا می‌کرد.
وی روابط دوجانبه میان تهران ــ اسلو را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماس‌ها برای تقویت مناسبات آنها را در حوزه‌های مختلف ضروری دانست.
وزیر امور خارجه نروژ همچنین در پاسخ به تأکید ظریف مبنی بر لزوم توجه بیشتر به مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و حل آن، وعده داد که این موضوع را با مسئولان ذی‌ربط کشورش مطرح و در جهت حل آنها تلاش خواهد کرد.
در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 قرار است روز شنبه نیز ادامه یابد، ظریف در ساعت 5 و 30 دقیقه بعد از ظهر جمعه به‌وقت محلی با وزیر امور خارجه اسپانیا نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo