شهید آوینی

خاخام صهیونیست خواستار "نیایش برای نابودی ایران" شد

زمانی که از خدا می‌خواهیم تا دشمنانمان را نابود کند، بایستی به ایران و شرورانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند، فکر کنیم. باشد که خدا آنها را هلاک کند.....

به گزارش آوینی به نقل از خبرگزاری دویچه وله،نوشته‌ی رسانه‌های اسرائیلی این خاخام محافظه‌کار روز یکشنبه (۲۶ اوت/۵ شهریور) در مراسم دعای خود گفت: «زمانی که از خدا می‌خواهیم تا دشمنانمان را نابود کند، بایستی به ایران و شرورانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند، فکر کنیم. باشد که خدا آنها را هلاک کند.»

عوفادیا یوسف رهبر معنوی ارتدوکس‌های افراطی حزب شاس، از احزاب کلیدی ائتلاف دولتی به رهبری بنیامین نتانیاهو است. نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته مشاور امنیت ملی خود را به نزد این خاخام ۹۱ ساله فرستاده بود تا گزارش‌‌هایی را در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران به اطلاع وی برساند.

بسیاری همچنین این حرکت را تلاشی برای به دست آوردن حمایت این شخصیت مذهبی افراطی برای هر گونه حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران دانسته بودند. در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل نیز به تازگی به ملاقات این خاخام یهودی رفته است. یک منبع آگاه دولتی در اسرائیل در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بدون ذکر جزئیاتی در مورد این دیدار، اخبار مربوط به آن را تأیید کرده بود.

رهبر معنوی شاس از شماری از اعضای این حزب در دولت خواسته بود تا با هر گونه طرح حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران که بدون مشارکت آمریکا انجام گیرد، مخالفت ورزند. با این حال به گزارش رادیوی ارتش اسرائیل این خاخام پرنفوذ یهودی در پی این دیدارها تا حدی از موضع سرسختانه‌ی پیشین خود عقب‌نشینی کرده است.

او در یکی از تازه‌تری مراسم مذهبی که به جا آورد اظهار داشته بود که "یهودیان در خطرند."

خاخام یوسف در گذشته در اظهاراتی جنجالی فلسطینی‌ها را به "مار" تشبیه کرده و خواستار "هلاک کردن" محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین شده بود.

 
 

منبع : فرهنگ نیوز به نقل از دویچه وله

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo