شهید آوینی

هتک حرمت حرم حضرت زینب(س) و سکوت محافل سیاسی مذهبی

پس از گذشت 3 روز از انفجار مهیب در پارکینگ متعلق به حرم حضرت زینب(س) و وارد آمدن خساراتی به این حرم، در کمال ناباوری هیچگونه اعتراض و بیانیه ای نسبت به این هتک حرمت از سوی اشخاص، محافل و مجامع سیاسی و مذهبی صادر نگردیده است و طبق رویه اخیر دستگاه دیپلماسی کشور، وزارت امور خارجه هم نسبت به این موضوع سکوت اختیار نموده است. با این حال تجمع اعتراض آمیز به هتک حرمت حرم این بانوی بزرگ اسلام در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در قم برگزار گردید.
 
پس از گذشت 3 روز از انفجار مهیب در پارکینگ  آستان مقدسه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در شهر دمشق و سکوت محافل و مجامع سیاسی و مذهبی در کشور، عصر امروز (شنبه 27 خرداد) دسته عزاداری به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) و تجمع اعتراض آمیز به هتک حرمت حرم این بانوی بزرگ اسلام در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در قم برگزار گردید.

این انفجار در حالی رخ می دهد که چندی پیش شیخ "عباس لحام" امام جماعت حرم حضرت رقیه (سلام الله علیها) طی یک اقدام تروریستی به شهادت رسید و گروه های وهابی و سلفی در سوریه تهدید به انفجار در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها نموده بودند و این زنگ خطر جدی برای حفاظت از اماکن مقدسه و همچنین طرح ایجاد اختلافات مذهبی (شیعی و سنی) در سوریه می باشد.

با این حال چندی پیش هیئات مذهبی در سراسر کشور نسبت به اقدامات تروریستی و هتک حرمت حریم اماکن مقدسه در شهر دمشق توسط وهابیون هشدار داده بودند.

بنا بر اعلام منابع خبری سوری، خسارات جدی به بخشهایی از دیوار خارجی حرم مطهر وارد آمده و شیشه های بخشی از قسمتهای حرم شکسته و به مناره سمت چپ حرم که نزدیکتر به مکان انفجار بود آسیب رسیده است.

تصاویر خسارات وارد آمده به حرم مطهر حضرت زینب(س)









تجمع کنندگان در اعتراض به هتک حرمت وهابیون و سلفیان سوری به حرم حضرت زینب(س) اعلام نمودند که امت حزب الله و دوستداران اهل بیت با بصیرت و آگاهی، ریشه این جنایات را در لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی با خاندان منحوس آل‌سعود به منظور ایجاد اختلاف در امت اسلامی می دانند و هیچگاه در راستای اهداف مثلث شوم فتنه حرکتی نخواهند کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین با شعارهای مرگ‌بر‌آمریکا، مرگ‌بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی(عج) اعلام برائت و انزجار خود را نسبت به این هتک حرمت نموده و از دستگاه دیپلماسی خواستار قطع ارتباط با دولت عربستان سعودی که بازیگر اصلی این شرارت ها در منطقه است، شدند.

لازم به ذکر است که پس از این اتفاق و در کمال ناباوری هیچگونه اعتراض و بیانیه ای نسبت به این هتک حرمت از سوی اشخاص، محافل و مجامع سیاسی و مذهبی صادر نگردیده است و طبق رویه اخیر دستگاه دیپلماسی کشور، وزارت امور خارجه هم نسبت به این موضوع سکوت اختیار نموده است.

تصاویر عزادای و تجمع اعتراض آمیز به هتک حرمت حرم حضرت زینب(س)












 

منبع : پایگاه تحلیلی خبری 598

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo