شهید آوینی

 

طرح مصون‌سازی جامعه از آسیب‌‌های بهائیت تدوین شد

مدیر گروه بهائیت در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از تدوین طرح «مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های بهائیت» و اتمام نگارش کتاب «پیام آوران تاریکی» ویژه روحانیان سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور خبر داد.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسینعلی موسوی‌زاده» مدیر گروه بهائیت در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس از تدوین طرح «مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های بهائیت» با همکاری محققان و پژوهشگران حوزوی خبر داد و اظهار داشت: تدوین طرح «مصون سازی جامعه از آسیب‌‌های بهائیت» که شامل موضوعاتی چون مصون سازی و پیشگیری از گرایش‌ به بهائیت، مقابله و دفع آسیب‌‌های اجتماعی و فکری ناشی از افکار بهائیت، شناسایی نقاط ضعف و قوت و تبدیل نقاط ضعف به فرصت می‌شود.
وی با بیان اینکه برخورداری کشور از حوزه‌های علمیه و طلاب با انگیزه بالا از مهمترین نقاط قوت در مقابل بهائیت است، افزود: همچنین دسترسی به رسانه‌ها مثل صداو سیما، مطبوعات، اینترنت، بسترهای مناسب در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی از دیگر نقاط قوت کشور در مقابله با بهائیت است.
حجت‌الاسلام موسوی‌زاده عدم وجود سازمانی جامع برای برنامه‌ریزی در عرصه مبارزه با بهائیت و جوابگویی به شبهات آنان را از جمله نقاط ضعف خواند و تصریح کرد: باید مؤسساتی تبلیغی مستقل تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص تأسیس شود، لذا طرح «مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های بهائیت» در سطح کلان نظام برای مبارزه با فرق انحرافی است که در اختیار ارگان‌های ذیربط جهت برنامه‌ریزی و مقابله با این فرقه ها قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت برای تبدیل تهدیدها به فرصتها، چاپ کتاب‌های مناسب برای تمام سنین در راستای مبارزه با بهائیت و ترجمه آنها به زبان‌های زنده دنیا را از مهمترین اقدامات در حوزه سیاست خارجی طرح بیان کرد و ادامه داد: در طرحی که به سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان «شناسایی مناطق آسیب‌پذیر» فرستادم، بر این تاکید داشتم که با شناسایی مرکز فعالیت بهائیت می‌توان به درستی با آنان مقابله کرد، متأسفانه در حال حاضر شاهد فعالیت گسترده تبلیغات بهائیت در شهرهایی چون تهران، اصفهان، شیراز، کرمان و کرج هستیم.
مدیر گروه بهائیت در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از آماده شدن کتابی با نام «پیام آوران تاریکی» ویژه روحانیان مستقر سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور خبر داد و ابراز داشت: کتاب «پیام آوران تاریکی» با استفاده از منابع دست اول به بررسی شیوه‌های تبلیغی بهائیت می‌پردازد، به طوری که نظیر آن در کشور یافت نمی‌شود، درحالی‌که تبلیغات بهائیت از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران ممنوع شده است، ولی این فرقه ضاله به فعالیت تبلیغی خود ادامه داده و در پی جذب افراد به خصوص جوانان و نوجوانان است. بنابراین دانستن شیوه‌های تبلیغی آنان در جهت مقابله با این فرقه ضاله بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: در حال حاضر بهائیان از شیوه‌های مختلفی در جهت جذب فراد غیر بهائی اقدام به تبلیغ می‌کنند، از جمله؛ اظهار علنی بهائی بودن بین دانش‌آموزان و دانشجویان، در پی دستور «بیت العدل» به تبلیغ علنی بهائیت، همه افراد بهائی مکلف شدند تا با افشای بهائی بودن خود، بهائیت را ترویج کنند، این کار در بین دانش‌آموزان و دانشجویان و همکلاسی‌ها و همسایگان به آنها سؤالات گوناگونی را ایجاد و زمینه را برای ادامه کار تبلیغ محافل بهائی فراهم می‌کنند.
حجت‌الاسلام موسوی‌زاده کوچ دادن خانواده‌های بهائی توانمند در تبلیغ را از دیگر روش‌های تبلیغی بهائیت توصیف کرد و اذعان داشت: تشکیلات بهائی نیروهای زبده خود را پس از آموزش‌های مختلف مهارتی و اخلاقی، در پوشش یک شغل یا شرکت و غیره. به مناطق مختلف کشور گسیل داشته و محله‌هایی برای استقرار طولانی مدت آنها در نظر می‌گیرند.
وی ادامه داد: این شخص که طبق برنامه‌ریزی تبلیغی ویژه، در آن محل ساکن شده، به تدریج با نفوذ در میان خانواده‌ها، محافل، حتی ادارات و نهادها و دخالت در برنامه‌های کلان شهر زمینه را برای تبلیغ خود و یا دیگر مبلغ بهائی و با بهره‌گیری از پشتیبانی محافل بهائی، زمینه را برای پیاده شدن برنامه‌های دیگر تشکیلات بهائی فراهم می‌کند.
مدیر گروه بهائیت در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) استفاده از NGOها را یکی دیگر از ابزارها تبلیغی بهائیت خواند و بیان داشت: برگزاری مجالس عمومی در منازل و محلات مختلف که با عناوینی مانند «حل مشکل اعتیاد»، «کمک به حل مشکل جوانان»،« مشارکت در امر ازدواج جوانان»، «برنامه‌ریزی برای سرکشی به خانواده‌های بی‌سرپرست» و غیره صورت می‌گیرد.
وی افزود: تشکیلات بهائی با تأکید بر نفوذ کلام در اقشار آسیب‌پذیر از جمله فقرا، بیماران، خانواده‌های بی‌سرپرست، ایتام و غیره. به همه محافل دستور می‌دهد که با برطرف ساختن نیازهای این گروه‌ها توجه خاصی به جذب این‌گونه افراد داشته باشند که نمونه‌هایی از حضور این گروه‌ها در جنوب کشور گزارش شده است.

 

 

منبع: سایت امید نور 14

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo