شهید آوینی

 

 یادرواره شهیدان آوینی، چراغی و صیاد شیرازی در بهشت زهرا+ گزارش تصویری

سردار سعید قاسمی گفت: سربازان ولایت باید در خط فکری و بینش پشت سر رهبری حرکت کنند، اما در سربازی باید 100 قدم جلوتر از ایشان باشند... .

 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی، شهید آوینی و یادواره شهید رضا چراغی فرمانده لشکر محمد رسول‌الله(ص) شب گذشته در قطعه 29 بهشت زهرا(س) با حضور خانواده و همرزمان شهیدان، امت حزب‌الله، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس و افسران جنگ نرم برگزار شد.

*اوینی قلم و اندیشه خود را برای حمایت از ولایت قرار داد

امیر سرتیپ حسن سیفی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در این مراسم اظهار داشت: شهید آوینی، قلم، اندیشه و دوربین خود را در اختیار انقلاب و حمایت از ولایت قرار داد، در حالی که در آن دوران کسی در این مباحث ورود نمی‌کرد.

وی ادامه داد: فرصتی پیش نیامد که شهید آوینی تفنگ به دست بگیرد و در نبردهای رودررو با دشمن حضور پیدا کند، اما صداقتش در بحث باور کردن دفاع مقدس با شهادتش اثبات شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش بااشاره به ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی نیز یادآور شد: شهید صیاد شیرازی برای عملکرد خودش از سنجه استفاده می‌کرد و می‌گفت: کسی که طرفدار انقلاب، نظام، اهل بیت و قرآن است باید سنجه و پیمانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیمانه و سنجه شهید صیاد شیرازی تأیید ولایت بود، گفت: تا زمان حیات امام خمینی(ره) تمام هم و غم شهید صیاد اطاعت از ایشان بود. وقتی هم که ایشان رحلت کردند، وی با دشمنان‌شناسی که داشت، بلافاصله به رهبر معظم انقلاب رجوع کرد.

*شهید صیاد شیرازی همیشه همگام با ولایت بود

امیر سیفی ادامه داد: سنجه دوم شهید صیاد این بود که امام برای انتخاب افراد و دادن مشاغل و تأیید آنها معیار داشتند که عنصرهای قوی و امین بودن از معیارهای ایشان بود. شهید صیاد می‌گفت: «امام خمینی(ره) در مسائل جنگ با ما مشورت می‌کردند، اما زمانی که صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای را می‌شنیدند، حرف ایشان را انتخاب می‌کردند؛ ما در عمل می‌بینیم که منظور امام(ره) از وصی خود چه کسی خواهد بود». با این حساب دیدیم که شهید صیاد، همیشه همگام با ولایت بود.

وی با اشاره به صفات پنهان و آشکار شهید صیاد گفت: یکی از صفات پنهان شهید صیاد، اهتمام او به آموزش و تربیت کادر افسری برای آینده بود تا جایی که او 10 دوره افسری در طول جنگ برگزار کرد و در واقع وی بعد از شهید نامجو، دومین فرمانده افسری پس از پیروزی انقلاب است.

*یک هزار و 500 نفر از فرماندهانی که شهید صیاد تربیت کرد به شهادت رسیدند

امیر سیفی با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر از فرماندهانی که شهید صیاد تربیت کرد به شهادت رسیدند، افزود: از نگاه شهید صیاد انقلابی‌ماندن مهمتر از انقلابی بودن است و برای این کار باید با صداقت وارد و با صداقت خارج شد؛ وی همیشه تأکید می‌کرد صداقت را از خداوند بخواهید تا توفیق دهد، در غیر این صورت شما نخواهید توانست با صداقت از کار و مأموریت خود خارج شوید.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های شهید صیاد گریزان بودن از مقام بود. هنگامی که وی را به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب کردند، از داشتن مقام کراهت داشت و هنگامی که او را از این مسئولیت برداشتند، سجده شکر به جای آورد.

*تغییر تاریخ شهادت شهید آوینی کج سلیقگی است

در ادامه این مراسم سردار سعید قاسمی ضمن بزرگداشت یادو خاطره شهید صیاد شیرازی، شهید آوینی و شهید چراغی خاطرنشان کرد: شهید آوینی خود را برای خدا خرج کرد و خدا هم خودش را برای او خرج کرد؛ او 70 قسمت فیلم تولید کرد، زیر آتش دشمن ایستاد و فیلم گرفت، اما نخواست نامی از خودش در این آثار ثبت شود؛ او خالصانه برای خدا کار کرد و همین کار خالصانه باعث شد تمام مردم او را بشناسند و بعد از گذشت 19 سال از شهادتش در مراسم‌هایی که به نام او برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

وی در ادامه ضمن اعتراض به تغییر سالروز شهادت شهید آوینی در تقویم رسمی کشور، گفت: شهید آوینی ساعت 9 صبح روز جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1372 به شهادت رسید که سالروز شهادتش را به عنوان سالروز «هنر اسلامی و مقاومت» نامگذاری کرده‌اند. 5 سال بعد از این نامگذاری در 20 فروردین سالروز پیروزی دانشمندان هسته‌ای اعلام شد و لذا 20 فروردین را به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری کرده‌اند و شهادت شهید آوینی در تقویم رسمی کشور روز 21 فروردین‌ماه درج شد.

سردار قاسمی خاطرنشان کرد: خانواده شهید آوینی نیز از مسئولان فرهنگی به خاطر این قضیه شکایت کردند؛ آخر نمی‌شود که سالروز شهید آوینی را تغییر داد و این کج‌سلیقگی است!

وی در ادامه تالار وحدت را محل مناسبی برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بزرگوار سیدمرتضی آوینی ندانست و گفت: این تالار از رژیم شاه به بعد شاهد صحنه‌های خوبی نبوده و هیچ‌وقت مراسم تأثیرگذار و معنوی در آن برگزار نخواهد شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: لعنت خدا بر منافقان که نه تنها گل‌هایی مثل شهید صیاد بلکه 17 هزار نفر از مسئولان و مردم این مملکت را به شهادت رساندند. آنها در ادامه با طراحی فتنه 88، هشت ماه بازی کردند؛ بنابراین جوانان باید حواسشان جمع باشد که هنوز کار تمام نشده است و جنگ درازمدت است.

*در پاسداری از انقلاب باید جلوتر از رهبری بود تا به ولایت آسیبی نرسد

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در این راستا کلیت کار را می‌فرمایند و افسران جوان باید وارد کار شوند. سربازان ولایت باید در خط فکری و بینش پشت سر رهبری حرکت کنند، اما در سربازی باید 100 کیلومتر جلوتر از ایشان باشند.

سردار قاسمی افزود: در دوران دفاع مقدس می‌بینیم که فرماندهان جلوی نیروها حرکت می‌کردند و به شهادت می‌رسیدند،؛ مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هستند، آیا می‌خواهید خدایی نکرده این اتفاق هم برای حضرت آقا بیفتد؟ البته مقام معظم رهبری پیشانی جنگی خط، در خاکریز بصیرت، دیده‌بانی و اطلاعات عملیات هستند اما شعار «ما اهل کوفه نیستم، علی تنها بماند» چیست؟

به گزارش «توانا»، شعرخوانی فرزند مرحوم آقاسی و مداحی بادکوبه از دیگر بخش‌های مراسم شب گذشته بود و لوح فشرده کتابچه زندگی و خاطرات شهیدان صیاد شیرازی، آوینی و چراغی که به همت اداره فرهنگی گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) تولید شده بود به میهمانان برنامه داده شد.

 

 

منبع خبر: سایت فارس نیوز

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo