شهید آوینی

 

تلاش سلفیون کویت برای تکفیر شیعیان در کتب درسی

در کتب مختلف درسی مدارس کویت، مطالبی درباره کربلا و مقدس بودن زیارت این شهر وجود دارد. این گونه متون فقط برای راضی نگه داشتن شیعیان کویت در کتب درسی گنجانده شده اند.
اخبار رسیده از کشور کویت حاکی از آن است که شیعیان این کشور برای وارد کردن دروس و متونی جهت تکفیر پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تلاش می کنند.

در همین راستا شیخ «محمد جمعه» سخنران و چهره سرشناس کویتی طی اظهاراتی فاش کرد که جریان های سلفی کویت بر دولت و ارگان های مربوطه فشار می آورند تا به بهانه زیارت قبور ائمه علیهم السلام، دروس و متونی درباره تکفیر شیعیان وارد کتب درسی سطوح مختلف مدارس کویت کنند.

وی در ادامه افزود: این سلفی ها با ادعای کفر و شرک بودن زیارت قبور ائمه علیهم السلام، ابتدا آنان را تکفیر کرده و سپس برای وارد کردن این متون در کتب درسی تلاش می کنند.

این چهره سرشناس کویتی همچنین گفت: در کتب مختلف درسی مدارس کویت، مطالبی درباره کربلا و مقدس بودن زیارت این شهر وجود دارد. این گونه متون فقط برای راضی نگه داشتن شیعیان کویت در کتب درسی گنجانده شده اند.

شیخ «محمد جمعه» افزود: سلفی ها زیارت قبور ائمه علیهم السلام را شرک می دانند در حالی که ما بارها و بارها خلاف این موضوع را در منبرهای مختلف ثابت کرده ایم اما آنها بر ادعای خود پافشاری می کنند و به هیچ وجه هم تنازل نمی کنند بلکه تلاش دارند این مسأله را وارد کتب درسی کنند.

 

منبع: شیعه آنلاین

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo