چرا مجوز پرس تی وی لغو شد؟

«سازمان بریتانیایی نظارت بر رسانه‌های این کشور (آفکام) در یک حرکت متناقض و بدون هیچ‌گونه پاسخ درستی به نامه‌های مدیر شبکه پرس تی‌وی، مجوز این شبکه در انگلستان را لغو و در نهایت پخش آن را از شبکه "اسکای" ممنوع کرد.»

بنا بر این گزارش، "آفکام" مجوز پرس تی‌وی را با ادعای آن‌چه آن را نقض استانداردهای پخش خوانده لغو کرده است.
پیشتر نیز "آفکام" جریمه‌ای 100 هزار پوندی را به پرس تی‌وی تحمیل کرده بود. سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا در پی پوشش خبری سرکوب تظاهرکنندگان ضد ریاضت‌های اقتصادی در لندن و دیگر شهرهای انگلیس توسط پلیس این کشور، فشار بر پرس تی‌وی را افزایش داد.
همچنین گفته می‌شود که "آفکام" ارتباط نزدیکی با خاندان سلطنتی انگلستان دارد و اسناد منتشر شده ویکی لیکس نشان می‌دهد که برنامه‌های پرس تی‌وی درباره ازدواج سلطنتی که بسیاری در انگلیس، آن را ولخرجی دانستند خشم خاندان سلطنتی را برانگیخته است.
دکتر محمد سرافراز، رئیس شبکه پرس تی‌‎وی در ماه ژانویه در نامه‌ای به آفکام با اشاره به قدرت وزیر امور خارجه انگلستان برای عزل و نصب ریاست "آفکام" و اعضایش و حتی قدرت انحلال مؤسسه‌ی آفکام، استقلال سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا را زیر سوال برد.
سرافراز همچنین خاطر نشان کرد که بودجه‌ی "آفکام" بواسطه‌ی پرداخت وام دولتی و دریافت کمک‌های بلاعوض از سوی دولت انگلیس تأمین می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به "تناقض آشکار" در شیوه برخورد آفکام با پرس تی‌وی گفت: «"آفکام" جواز پخش را لغو می‌کند؛ چرا که تشخیص داده شرکت پرس تی‌وی در لندن کنترلی بر پخش شبکه ندارد. با این حال، همزمان، آفکام شرکت پرس تی‌وی در لندن را به جریمه‌ی نقدی محکوم می‌کند به خاطر پخش جمله‌ای که خودِ آفکام می‌گوید کنترلی روی آن نداشته است! شما چه پاسخی برای این عملکرد تناقض‌آمیز خود دارید؟»
سرافراز تاکید کرد که "آفکام" با لغو مجوز پرس تی‌وی نمی‌تواند این شبکه را از پخش حقیقت درباره‌ی رژیم سلطنتی انگلستان بازدارد.
وی در خاتمه این نامه تصریح کرد: «هرگونه کوششی برای پنهان کردن حقیقت از مردم انگلستان تلاشی باطل است، و آنان که بخواهند صدای متفاوت ما را بشنوند؛ علیرغم کوشش‌های شما، راهی برای آن پیدا خواهند کرد.»
 

منبع: خبرگزاری فارس

 

Logo
https://old.aviny.com/News/90/11/03/03.aspx?mode=print