شهید آوینی

 

ترور مولوي حامي انقلاب و رهبري و افشاگر وهابيت و تروريست‌ها

مولوی مصطفی جنگی زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان بعد از نماز جمعه در مسیر بازگشت به خانه با توسط توسط راکبان دو دستگاه موتور سیکلت ترور و به درجه رفیع شهادت رسید.

 این مولوی اهل سنت در حالی به شهادت رسید که پیش از این گروهک جند الشيطان در بیانیه های مختلفی وی را تهدید به قتل کرده بود.

عبدالرئوف ریگی بردار عبدالمالک ریگی نيز که مفتی و تئورسین این گروهك وهابی و تروریستی محسوب می شود، پیش از این بارها قتل مولوی جنگی زهی را مجاز و جهاد علیه کفار معرفی کرده بود.

در آخرین مورد از این تهدیدها، سال قبل تعدادی از عوامل گروهک ریگی با حمله به خانه مولوی جنگی زهی قصد ترور وی را داشته بودند که موفق به این‌کار نشدند.

مولوی جنگی زهی بارها علی‎رغم تهدیدهاي گروه های مختلف وهابی در سیستان و بلوچستان و خارج از کشور اعلام کرده بود که شهادت را در راه انقلاب اسلامی یک افتخار بزرگ برای خود می داند و از افشاگری درباره وهابیت و عوامل ضد وحدت در سیستان و بلوچستان کوتاه نخواهد آمد.

وی حتی پس از ربودن پسرش به دست عوامل وهابی نیز حاضر به کوتاه آمدن در دفاع از انقلاب اسلامی نشد.

در عين حال، سخنرانی‌های مولوی جنگی زهی تنها به افشاگري در مورد وهابیت و گروهک ریگی محدود نبود و وی در طی یک‌سال اخیر افشاگری درباره آل سعود و آل خلیفه را نیز جزو وظایف علمای اهل سنت در ایران می دانست.

مولوی جنگی زهی در دوران فعالیت شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان رابطه نزدیکی با این شهید برقرار کرده بود و با وی در مناطق مختلف بلوچستان از جمله سرباز و راسک و پیشین -محل شهادت شهید شوشتری- همکاری های گسترده ای داشت.

وی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در جنوب شرق بود و تنها راه حفظ وحدت در سیستان و بلوچستان را اطاعت کامل از رهبری می دانست.

امام جمعه منطقه راسك، در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت نیز گفته بود كه "اطاعت از رهبری در نزد اهل سنت یک واجب شرعی است."

جنگی زهی همچنین در برخی سخنرانی های اخیر خود در مورد انتخابات مجلس، نسبت به طراحی دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هشدار داده بود و حضور در انتخابات آينده را برای اهل سنت به‌عنوان یک واجب دینی تبلیغ می کرد.

وی تأكيد داشت "از آنجایی كه هم امام راحل (ره) و هم مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین بر شركت آحاد مردم در صحنه های سیاسی- اجتماعی از جمله انتخابات تاكید داشته و دارند، لذا این امر تكلیفی بر دوش همه ملت بزرگ ایران اسلامی است."

بنابراين، به نظر مي‌رسد با توجه به سخنرانی‎های متعدد مولوی جنگی زهی برای تشویق اهل سنت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان برای شرکت در انتخابات مجلس، يكي از اهداف این ترور، هدف کم‌رنگ کردن مشارکت اهل سنت سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس است.

نکته جالب اينکه مولوی جنگی زهی همواره خود را یک بسیجی برای نظام معرفی می کرد و با وجود اشتغالات فراوان از جمله امام جمعه بودن و تربیت طلاب دینی و تدریس در حوزه های علمیه، فرمانده یکی از پایگاه های مقاومت شهرستان راسک بود و خود شخصاً برای جذب جوانان اهل سنت منطقه به بسیج فعالیت می کرد.

با وجود اینکه هنوز گروه خاصی مسئولیت ترور مولوی جنگی زهی را برعهده نگرفته است، به نظر مي‌رسد این ترور در ادامه پروژه‌ي حذف علمای اهل سنت طرفدار جمهوری اسلامی است که در چند سال اخیر از طرف دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب به‌طور جدي پی‌گیری می‌شود.

در اين زمينه، یکی از نزدیکان و شاگردان مولوی جنگی زهی در گفت‌وگو با رجانیوز بيان داشت: «وصیت این روحانی شهید، اطاعت از ولایت فقیه و وفاداری به نظام اسلامی بود و همواره طلاب اهل سنت را در مورد وفاداری به جمهوری اسلامی به عنوان پرچم‎دار بیداری اسلامی در جهان توصیه می کرد.»

وی ابراز امیداوری کرد که شهادت استاد شهیدش موجب رسوایی چهره خبیث عوامل ضد وحدت در سیستان و بلوچستان شود.

 

منبع:  رجانیوز

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo