شهید آوینی

 

حمله مجدد اوباش سلفی به شیعیان اندونزی

اگر چه میزان وخامت اوضاع در این دو روستا مشخص نیست؛ ولی بر اساس گفته "محمد حادون"، وکیل جامعه اهل بیت (ع) اندونزی از زمانی که برخی گروه های سلفی از شیعیان خواسته اند روستاهای کرنگ گایام و بلوران را ترک کنند، اوضاع بدتر شده است.
 شیعیان روستاهای "کرنگ گایام" و "بلوران" در حکومت محلی سامپانگ واقع در جزیره مادورای کشور اندونزی مجددا مورد حمله اوباش قرار گرفتند.

در پی تشدید حمله سلفی ها به پیروان اهل بیت (ع) در اندونزی طی هفته های گذشته سه شنبه شب 1ـ 27 دی مصادف با 17 ژانويه،گروهی از اوباش سلفی با استفاده از سلاح های سرد به محل سکونت شیعیان در روستای "کرنگ گایام " یورش بردند.

بر اساس این گزارش های رسیده شیعیان هم برای دفاع از خود، از خانه ها بیرون آمده و چیزی نمانده بود که با استفاده از سلاح های سرد، "کروک" ـ چنگ تن به تن ـ اتفاق بیفتد. کروک در ماندورا یعنی: جنگ تن به تنی که برای حفاظت از حیثیت و آبرو انجام شود، به هرحال حضور و اقدام به موقع نیروهای امنیتی مانع از این حادثه شد.

اگر چه میزان وخامت اوضاع در این دو روستا مشخص نیست؛ ولی بر اساس گفته "محمد حادون"، وکیل جامعه اهل بیت (ع) اندونزی از زمانی که برخی گروه های سلفی از شیعیان خواسته اند روستاهای کرنگ گایام و بلوران را ترک کنند، اوضاع بدتر شده است.

بر اساس این گزارش فضای این دو روستا از سه شنبه شب گذشته تا کنون دهشتناک توصیف می شود.

وکیل جامعه اهل بیت (ع) اندونزی روز چهارشنبه ـ 28 دی ماه ـ گفت: "شیعیان وحشت زده هستند و جرئت نمی کنند بیرون بروند."

"محمد حادون" افزود: "ما از مسئولان می خواهیم بی طرف باشند و اجازه ندهند خشونتی رخ بدهد. وی با بیان اینکه پلیس، فضای امن و بدون هیچ گونه تهاجمی را برای شیعیان تضمین کرد، خاطر نشان کرد: با توجه به این ضمانت بود که شیعیان به محل زندگی سابق خود بازگشتند ؛ اما علی رغم این تضمین پلیس پس از بازگشتن شیعیان، آنها هنوز مورد حمله قرار می گیرند و برخی از مردم، شیعه را مذهبی انحرافی می پندارند."

پلیس سامپانگ قصد دارد بیانه ای صادر و در آن وضعیت محل زندگی شیعیان را برای بار دوم ملتهب اعلام کند. افزون بر این، پلیس حضور خبرنگاران به این منطقه را ممنوع کرده، زیرا ممکن است از سوی اوباش به گروگان گرفته شوند.

چند روز قبل اوباش یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیون مترو مادورا را به گروگان گرفته بودند.

"کمپل دانوری"، رئیس گروه عملیات پلیس سامپانگ در منطقه گفت: "بهتر است کسی به محل حادثه نزدیک نشود، ما همچنان در حال آرام کردن اوباش هستیم."

یادآور می شود امسال در آستانه ماه محرم خشونت ها علیه شیعیان اندونزی در منطقه شیعه نشین "سامپانگ" واقع در جزیره "مادوره" از سوی سلفیان گسترش یافت، به طوری که فضای رعب و وحشت را در میان ساکنین این مناطق به وجود آورد.

این خشونت‎ و آزار و اذیت ها که از ناحیه سلیفان افراطی صورت می‎گیرد، گاه به حد تهدید ساکنین منطقه سامپانگ و آتش زدن منازل و مدارس هم می‎رسد.

در همین حال "شیخ تاج الملوک" از علمای شیعه این منطقه تاکنون چندین مرتبه مورد تهدید سلیفان تندرو قرار گرفته است و محل کارش نیز از سوی عناصر سلفی تخریب و خانه اش مورد هجوم این عناصر قرار گرفته و در نهایت از منطقه خود بیرون رانده شده است.

گفتنی است جمعیت شیعیان در منطقه سامپانگ کشور اندونزی بالغ بر 300 نفر می‎باشدکه تعدادی از آنان به علت تهدید سلفیان افراطی به مناطق خارج از شهر و جنگل پناه برده اند.

 

 

منبع:  شیعه آنلاین 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo