شهید آوینی

خلاصه ای از پر فروش ترین فیلم مستند دنیا

فیلمی که میلیون ها نفر در جهان در ساخت آن شرکت کرده و همه آن را مشاهده خواهند کرد. سکانس های زیادی از آن فیلم برداری شده و در مراحل آخر ساخت قرار دارد.

ببخشید بدون مقدمه آغاز کردم!

 

 

 شور و هیجان پخش اولین فیلم ضد سرمایه داری با مشارک مردم دنیا کمی مرا ذوق زده کرده است.ابتدای این فیلم در تهران تصویر برداری شده، حالا نما به نما این فیلم را میبینیم:

نمای اول:تهران ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی

حدوداً از پیروزی انقلاب ده ماهی گذشته بود که دانشجویان پیرو خط امام سفارت ایالات متحده آمریکا رو که چندسالی بود تبدیل به لانه فساد و جاسوسی شده بود رو تسخیر کردند . همان دانشجوهای شجاع خط امام که به فرموده حضرت آقا روز تجلی شجاعت و آزادگی و غیرت انقلابی است از دیوار مرکز فساد و جاسوسی بالا رفتند و لانه را تسخیر کردند.این ضربه بسیار بزرگی برای آمریکا بود.

نمای دوم:طبس اردیبهشت ۱۳۵۹ شکست حمله نظامی

از بین رفتن بیشتر ادوات جنگی آمریکا توسط  شن های ریزی که هر کدام آیتی از آیات خداوند بودند.امام خمینی این واقعه را معجزه می خوانند و دیگر آبرویی برای آمریکا نمی ماند.

نمای سوم:شهریور ۱۳۵۹ آغاز حمله عراق به ایران با چراغ سبز آمریکا

مردم ایران با عنایت خداوند و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) اجازه تجاوز به عراق نمی دهند و با تقدیم هزاران شهید و جانباز از خاک کشور و اعتقاداتشان دفاع می کنند و نوکر آمریکا و استکبار جهانی شکستی ذلت باره دیگری می خورد.

نمای سوم:اخراج سفیران آمریکا از کشور های آمریکای جنوبی

بولیوی و ونزوئلا سفیران آمریکا را اخراج می کنند و به کشورهای دیگر توصیه می کنند این کار را انجام دهند

نمای چهارم:بحران اقتصادی و فشار بر مردم

بحران مالی آمریکا به مرحله فاجعه باری رسیده است. حالا دیگر بحران را نمی توان مختص آمریکا قلمداد کرد زیرا دامنه آن به تمامی کشورها سرایت کرده و محافل و مراکز اقتصادی را تحت الشعاع قرار داده است.

بازارهای سهامی آمریکا، اروپا و آسیا یکی پس از دیگری کاهش و افت شاخص های سهام را تجربه می کنند. اضطراب و نگرانی بر بورس های سهام حاکم شده و همه نگران و هراسان آینده خویش هستند. بانک ها و مؤسسات بین المللی هر لحظه انتظار می کشند که روز بعد قرعه به نام کدامیک از آنها خواهد افتاد.

نمای پنجم:بیداری اسلامی و رفتن دیکتاتورها

مردم به دیکتاتورهای دست نشانه آمریکا نه گفتند و در حال به وجود آوردن یک جامعه اسلامی و آزاد بدون دخالت آمریکا هستند. و برائت خودشان را از بردگی و بندگی شیطان بزرگ اعلام کردند.

نمای ششم:تسخیر سفارت اسرائل در قاهره

افزایش احساسات ضد اسرائیلی مردم مصر و تظاهرات گسترده در مقابل سفارت این رژیم در قاهره، تسخیر سفارت به دست نیروهای مردمی و در نهایت فرار سفیر صهیونیست ها را در پی داشت.این ضربه بزرگی برای آمریکا در منطقه بود.

نمای هفتم:آمریکا، منهتن، وال استیریت

صحنه آخر فیلم ضد سرمایه داری ،اینجا همان جایی است که قرار بود کعبه آمال مردم دنیا باشد رقم خواهد خورد.

جامعه آرمانی ایالات متحده امروز کجاست؟جوانان آمریکای به همان راهی  می روند که همه آزدایخواهان خواهند رفت و وارثان زمین همین مستضعفان دنیا هستند.

فیلم سقوط اندیشه کاپیتالیستی آمریکایی به زودی در سینماهای سرار جهان …

در آخر ذکر یک نکته الزامی است:برای طولانی نشدن فیلم از ذکر نماها ی میانی (همچون ایستادگی ملت بزرگوار ایران در مقابل تحریم ها ،تهدید ها ، کارشکنی ها و فتنه ها) در فیلم خودداری کردم.

 

 
منبع:وبلاگ انعکاس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo