شهید آوینی

 

 امروز دوشنبه 13 خرداد ماه سال 1387 هجري شمسي؛ برابر با 27 جمادي الاول سال 1429 هجري قمري و 2 ژوئن سال 2008 ميلادي

845 سال پيش درچنين روزي - 27 جمادي الاول سال 584 هجري قمري:

« محمّد بن موسي بن حازم» از دانشمندان قرن 6 هجري قمري در جواني درگذشت . حازم از اهالي همدان بود او از اوايل نوجواني به بغداد رفت وتاهنگام رمگ در شهر بغداد سكونت داشت . حازم همداني به زين الدين شهرت داشت . و از جملخ محدثان وحافظان قرآن بشمار مي رفت وي تاليفات بسياري دارد كه« سلسله الذهب و الناسخ والمنسوخ» از آن جمله اند.

251 سال پيش درچنين روزي - 1178هجري قمري:

 عبد الكريم بن احمد حلبي معروف به شراباتي فاضل محدث پر آوازه قرن 12هجري قمري دارفاني راوداع گفت او از مشاهير محدثان حلب بود وفقه ، اصول ، تفسير ، حديثو ديگر علوم متداول زمان را از پدرش وديگر بزرگان آن دوران آموخت . شراباتي بعد از فوت پدرش نا بينا شد اما اين نقص او را نا اميد نكرد وبيش از ازپيش به علم حديث پرداخت . ادعيه السفر؛ و الحاشيه علي الشفا ازآثار حلبي شمار مي روند .

منبع:صدای جمهوری اسلامی ایران

58/03/13
ادامه وضعیت فوق‌العاده در خرمشهر ، ادامه تعطیلی ادارات ، بازار و مدارس ؛ حمله افراد مسلح به سه نقطه شهر و مقابله مأموران پلیس و پاسداران با آنها؛ اعمال كنترل شدید مرزهای خوزستان توسط پاسداران اعزامی و نیروهای ارتشی و ژاندارمری ؛ انتشار آخرین آمار كشته‌شدگان و مجروحین حوادث خرمشهر .

اطلاعیه كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان خرمشهر درباره تحویل سلاح‌های خود به مقامات مسئول به منظور اجرای خلع سلاح عمومی در شهر .

تمدید مهلت اولتیماتوم متحصنین مسجد امام صادق ( ع ) خرمشهر ؛ نرمش شیخ شبیر خاقانی در مذاكره با فرمانده لشكر خوزستان .

مصاحبه آیت الله شبیر خاقانی با خبرنگاران داخلی و خارجی و حمایت مجدد از عناصر خلق عرب و متحصنین مسجد امام صادق ( ع ) ، درخواست انحلال كمیته‌ها به عنوان مسئول كشتار مردم ، انتقاد از مدنی ، ادعای وادار كردن كارگران شركت نفت به تحصن در زمان شاه ، انتقاد از حمله به منزل خود و اعلام مصون بودن مراجع تقلید از تعرض .

سفر هیئتی مركب از نمایندگان مطبوعات ، جبهه دمكراتیك ملی ایران ، جمعیت حقوق‌دانان ، كانون وكلا و چند گروه سیاسی دیگر از تهران به خوزستان برای بررسی وقایع خرمشهر .

اظهارات مدنی استاندار خوزستان دربارة تحریكات و نقش عوامل خارجی در ناآرامی‌های ایران از جمله قاچاق گسترده سلاح از عراق به خوزستان ، سفر جرج حبش به شادگان ، تماس و كمك 10 میلیون تومان اردشیر زاهدی به ضد انقلابیون منطقه و تحریكات رادیوهای عراق و كویت ؛ اعلام وضعیت مرز و تحركات ضد انقلاب از داخل خاك عراق ؛ دولت كویت اظهارات مدنی دربارة دخالت كویت در حوادث خوزستان را تكذیب كرد .

اجتماع گروهی با نام “ حزب اتحاد المسلمین “ در زاهدان و انتشار قطعنامه‌ای در حمایت از دكتر دانش نارویی استاندار منطقه و درخواست واگذاری اختیارات مالی ، اداری و اجرایی به وی از سوی دولت و همچنین گنجاندن اسلام به عنوان مذهب رسمی در قانون اساسی .

مصاحبه مطبوعاتی آیت الله ربّانی شیرازی در پایان سفر 20 روزه خود به آذربایجان غربی و اظهار نظر درباره اوضاع منطقه ، آغاز به كار دادگاه‌های انقلاب و حوادث نقده .

نامه 15 تن از نمایندگان پاسداران انقلاب اسلامی سنندج به امام خمینی و مقامات كشور و درخواست تعویض استاندار ، پاكسازی رادیو تلویزیون سنندج ، شكایت از كمونیست‌ها و عدم توجه دولت به پاسداران انقلاب سنندج .

سخنرانی سرلشكر فربد رئیس ستاد ارتش در اجتماع اعضای هیئت علمی و كادر اداری و فنی دانشگاه علوم و فنون در تشریح نقش نیروهای نظامی كشور در بحران‌های منطقه‌ای و اعلام مخالفت مجدد با به كارگیری ارتش در مقابله با اغتشاشات داخلی .

انتشار قطعنامه پرسنل پایگاه هوایی همدان در محكومیت دخالت گروه‌ها و سازمان‌های غیر مسئول در امور ارتش و حمایت از بخشنامه ممنوعیت شركت نظامیان در احزاب و گروه‌های سیاسی .

قطعنامه گروهی از درجه‌داران ارتش ، نیروی هوایی ، تیپ 55 هوابرد و پشتیبانی منطقه 2 شیراز و درخواست مواردی همچون لغو دسته‌بندی‌های شغلی نظامیان ، پاكسازی كامل ارتش ، انحلال اطلاعات و ضد اطلاعات ، لغو استثمار فرد و گماشتگی ، تجدید نظر در وضعیت مادی و معنوی درجه‌داران ، الغای اصل وحدت فرماندهی و جایگزینی شورا و …

66/03/13

عملیات نصر2

طرح امریكا و شوروی برای پایان دادن به جنگ
67/03/13
دیدار سران آمریكا و شوروی. گورباچف: مسئله خلیج فارس در جریان گفتگوهای سران تقریباً بطور كامل مورد گفتگو قرار3 گرفت.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo