شهید آوینی

 

آغاز سومين همايش بين‌المللی«فهم آيات قرآن و سنت نبوی» در لندن
سومين همايش بين‌المللی بررسی فهم و درك آيات قرآن كريم و سنت نبوی(ص)، از ديروز، سوم خردادماه با مشاركت شماری از اساتيد و پژوهشگران كشورهای اسلامی، هند، مالزی و انگليس در لندن آغاز‌به كاركرد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«قدس پرس»، «كمال هلباوی»، رييس مركز تحقيقاتی تمدن‌های جهان در اين‌باره گفت: هدف از برگزاری اين همايش، ايجاد انگيزه در ميان مسلمانان به‌ويژه جوانان برای تلاوت و حفظ آيات قرآن كريم، اهتمام به سنت نبوی(ص) و احاديث و روايات و درك و فهم تعاليم و احكام قرآنی است.

مسلمانان بايد به دين، فرهنگ و هويت خود افتخاركنند و تمدن اسلام با تعاليم و مبادی ارزشمند خود می‌تواند خلأهای موجود در تمدن غرب را مرتفع‌كرده تا جايی كه مردم احساس‌نكنند كه حوادث و اتفاقاتی كه در غرب اتفاق‌ می‌افتد، پايان تاريخ است.

وی با اشاره به اين‌كه مسلمانان نبايد منتظرباشند تا غيرمسلمانان با بهره‌گيری از قرآن كريم به دست‌آوردهای علمی نوين دست‌يابند، افزود: در اين همايش تلاش‌ خواهدشد كه زمينه فعاليت پژوهشگران مسلمان برای نوآوری و ابداع در علوم مختلف با تكيه بر آموزه‌های قرآنی بررسی‌شود.

كمال هلباوی تصريح‌كرد: در طول برپايی اين همايش مقالاتی در زمينه، «ارشادات و آموزه‌های قرآنی برای ساختن جامعه‌ای فاضل»، «گسترش علم در انديشه تربيتی اسلام»، «ديدگاه اسلام درباره عدالت و احترام متقابل» و «فلسفه علوم از ديدگاه قرآن» و موضوعات ديگر ارايه می‌شود.

رييس مركز تحقيقات تمدن‌های جهان در پايان‌ تأكيدكرد: مسلمانان بايد به دين، فرهنگ و هويت خود افتخاركنند و تمدن اسلام با تعاليم و مبادی ارزشمند خود می‌تواند خلأهای موجود در تمدن غرب را مرتفع‌كنند تا جايی كه مردم احساس‌نكنند حوادثی كه در غرب اتفاق‌ می‌افتد، پايان تاريخ است.

يادآوری‌می‌شود سومين همايش بين‌المللی فهم آيات قرآن و سنت نبوی(ص) ديروز جمعه به همت مركز تحقيقاتی تمدن‌های جهان آغاز‌شد و تا ششم خردادماه نيز ادامه خواهدداشت.
 

منبع: قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo