شهید آوینی

 
خطيب مسجدالاقصی: «ان تنصروا الله ينصركم» آزادی مسجدالاقصی را با حمايت همه مسلمانان نويد‌می‌دهد

آيه هفتم سوره مبارکه محمد «يا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُركُم وَیُثَبِّت أَقدَامَكُم» پيروزی نهايی فلسطين و آزادی مسجدالاقصی را با حمايت همه‌جانبه مسلمانان نويدمی‌دهد.

«اسماعيل نواهضه»، خطيب مسجد‌الاقصی روز هجدهم ارديبهشت‌ماه با سخنرانی در نشست بررسی فلسطين با نام «شصت‌سال مقاومت؛ شصت‌سال اشغالگری» در هتل استقلال تهران با بيان اين مطلب گفت: فلسطينی‌ها بيش از ديگر گروه‌ها بايد برای نجات سرزمين خود به ويژه مسجد الاقصی از يوغ اشغالگران تلاش كنند و جهان عرب و جامعه مسلمانان نيز بايد دست به دست يكديگر داده و وعده نهايی خدا كه همان پيروزی امت اسلام است را محقق‌كنند.

نواهضه افزود: يادآوری جايگاه مسجد‌الاقصی و قداست اين مكان مقدس به عنوان سرزمين اسراء و معراج، شرايطی كه قبله نخست مسلمانان در طول تاريخ پشت سر گذاشته و بيان مسئوليت تمامی مسلمانان در برابر حمايت از مسجدالاقصی سه نكته مهم است كه بايد مورد توجه قرارگيرد.

خطيب مسجدالاقصی در ادامه با اشاره به آيه «سبحان الذی اسری بعبده ليلا من المسجد الحرام الی مسجد الاقصی الذی باركنا حوله لنريه من آياتنا انه هو السميع البصير» (سوره اسراء ـ آيه 1) تصريح‌كرد: اين آيه بيانگر اين است كه مسجدالاقصی دومين مسجد بعد از مسجدالحرام و جزيی از عقيده مسلمانان و از مشتركات آنان است و همچون مكه و مدينه هديه خدا به بشر است، هديه‌ای كه انديشمندان بسياری تأليفات مختلفی درباره آن به نگارش درآورده‌اند.

وی اظهاركرد: حدود 500 تن از انديشمندان، متفكران و علمای مسلمان به شيوه‌های گوناگون جايگاه مسجدالاقصی را بررسی‌كرده كه در اين ميان امام غزالی از مهم‌ترين انديشمندان مسلمان بوده كسی كه همواره آثار محدود به نگارش درآمده درباره اين مسجد دغدغه اصلی وی بود.

نواهضه در بخش ديگری از سخنان خود تاريخچه مسجدالاقصی را بررسی و خاطرنشان كرد: جنگ‌های صليبی، ريخته‌شدن خون انسان‌های بی‌گناه، تعطيلی نمازهای جماعت و جمعه از مهم‌‌‌ترين حوادث تاريخی در اين مكان مقدس بوده‌است و امروز اميدواريم كه بيت‌المقدس به عنوان يكی از مقدسات اسلامی به مسلمانان بازگردانده‌شود.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo