شهید آوینی

 
دیدار هزاران نفر از بسیجیان و سپاهیان پاسدار استان فارس

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه در دیدار هزاران نفر از بسیجیان و سپاهیان پاسدار استان فارس، بسیج را شجره طیبه و حاصل ابتکار و نوآوری امام خمینی (رض) خواندند و تأکید کردند: انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف دفاعی – علمی – فرهنگی و اجتماعی و دیگر زمینه ها، همواره نیازمند بسیج و مجموعه جوانان مؤمن، با انگیزه و پاکدامن است.

حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب اسلامی را حاصل لبیک اقیانوس متلاطم همه قشرهای ملت به ندای امام بزرگوار دانستند و خاطرنشان کردند: در حماسه دفاع مقدس نیز این حرکت عظیم تکرار شد و هرجا انگیزه و نشاط و ایمان بود در قالب بسیج و بسیجی، به میدان نبرد شتافت و این مجموعه عظیم ملی، همچون شجره طیبه در سرزمین پهناور ایران ریشه دواند و ماندگار شد.

ایشان «تعهد، ایمان و انگیزه» را جوهره بسیج برشمردند و افزودند: هنر تحسین برانگیز و نوآوری بزرگ امام این بود که انگیزه های مقدس و احساس تعهد ملت را در قالب یک سازمان درآورد.

رهبر انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران را نیز مجموعه ای از پیشروان و سابقون بسیجی خواندند و یادآور شدند: به برکت بسیج و بسیجی، انقلاب حتی در سالهای محنت­بار اول جنگ، هیچگاه احساس ضعف نکرد و حضور پرشور جوانان بسیجی، همواره دلها را لبریز امید و سرافرازی می کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای نوجوانان و جوانان بسیجی را به مطالعه و آشنایی با زندگی سرداران شهید و شجاعتها و دلاوریهای بسیجیان دفاع مقدس توصیه کردند و افزودند: جوانانِ امروز، باید به واقعیات سالهای دفاع معرفت پیدا کنند تا ارزش واقعی بسیجی بیشتر و بهتر شناخته شود.

ایشان توانایی بسیج را در جذب نخبگان تحصیلی – علمی – اجتماعی – فرهنگی و سیاسی یادآور شدند و افزودند: این ظرفیت تحسین برانگیز نشان می دهد حضور بسیج به عرصه دفاع از کشور و پاسخگویی به تهدیدات سیاسی – اقتصادی و نظامی دشمن منحصر نیست بلکه هرجا اسلام و انقلاب به حضور پرانگیزه و کارساز مردمی نیاز دارد، آن میدان، عرصه حضور بسیج است.

رهبر انقلاب اسلامی به خصومت ذاتی و طبیعی انحصارطلبان بین المللی و جهانخواران با آرمان استقلال طلبی و شعار عدالت خواهی ملت ایران اشاره کردند و افزودند: بیگانگان به بهانه های مختلف تبلیغات ضد اسلامی – ضد ایرانی خود را ادامه و گسترش می دهند اما مردم بیدار ایران و جوانان هوشیار کشور، مثل پاره های پولاد، در مقابل دشمن بُرنده و نفوذناپذیرند.

ایشان اتکاء به خداوند و در پرتو آن تکیه بر نیروهای درونی را، مهمترین عوامل استقامت و پیشرفت نظام اسلامی دانستند و افزودند: به یاری حق همه قشرهای مردم و صنوف مختلف در لحظه های نیاز، در میدان حاضر بوده اند که نمونه آن بسیج عشایر دلاور است که البته عشایر در طول تاریخ نیز همواره حامی اسلام و فعالیتهای علمای دین بوده اند.

ایشان آشنایی عمیق با معارف دینی و مستحکم تر شدن پایه های ایمانی را موجب رشد و تعالی روزافزون بسیج و تداوم آن در نسلهای آینده ایران عزیز دانستند و تأکید کردند: همه جوانان امید آینده کشورند و در میان جوانان نیز، پرانگیزه ترین و با ایمان ترین آنها، بیشترین امیدهای ملت را برمی انگیزند که یقیناً مجموعه بسیج دربرگیرنده اینگونه جوانان است.

در ابتدای این دیدار سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و مقاومت بسیج استان فارس مجموعه کاملی از توانمندیها برای دفاع از آرمان انقلاب را تشکیل می دهند که روند تعالی و رشد آن در سال نوآوری شتاب گرفته است.

سرتیپ دوم پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده ارشد سپاه در استان فارس هم با اشاره به اهمیت استراتژیک این استان گفت: پیشرفت روزافزون، ارتقای انضباط، انعطاف عملیاتی اولویت اساسی نیروهای سپاه و بسیج در استان فارس است.

در این مراسم که در پادگان امام حسین لشکر 19 فجر سپاه در شیراز برگزار شد 90 گروهان از یگانهای مختلف سپاه و نیروی مقاومت بسیج به اجرای سرود دسته جمعی پرداختند.

در پایان مراسم نیز نماز جماعت مغرب و عشا به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

منبع:سایت دفتر مقام معظم رهبری

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo