شهید آوینی

 
فرمانده معظم كل قوا: دشمنان جرأت و گستاخی حمله به ملت بزرگ ايران را ندارند

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، در مراسم مشترك يگان‌های نيروهای مسلحِ استان فارس، تأكيد كردند:همه می‌دانند كه دشمنان ملت ايران جرأت و گستاخی حمله به اين ملت بزرگ و كهن را ندارند چرا كه وارد ميدانی خواهند شد كه خروج از آن ممكن نيست اما با وجود اين نيروهای مسلح بايد روز به روز آماده‌تر و قوی‌تر شوند.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم كل قوا عصر 12 ارديبهشت در مراسم مشترك يگان‌های نيروهای مسلحِ استان فارس، در شيراز، نيروهای مسلح را دژ امنيت و آرامش ملت خواندند و تأكيد كردند: اين دژ مستحكم بايد با نوآوری و ابتكار، هرروز قوی‌تر و اطمينان بخش‌تر شود.

در ابتدای ورود رهبر انقلاب به محل برگزاری مراسم در مركز نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ايشان در مقابل يادمان شهدا، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهيدان دلاور نيروهای مسلح ادای احترام كردند.

فرمانده كل قوا سپس از يگان‌های ارتش، سپاه، بسيج و نيروی انتظامی مستقر در ميدان سان ديدند و جانبازان حاضر در ميدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در اين مراسم مشترك نظامی، دفاع مقتدرانه ملت و نيروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس را از جمله عوامل اثبات اقتدار ايران در عرصه‌های جهانی برشمردند و افزودند: نظام اسلامی حتی هنگامی كه مورد تجاوز نظامی صدام و حاميانش قرار گرفته بود هيچ‌گاه فكر تجاوز و اشغال كشورهای ديگر را به ذهن خود راه نداد بنابراين تقويت روزافزون نيروهای مسلح برای جنگ‌طلبی و حمله به ديگران نيست بلكه سياست‌های متجاوزانه سلطه‌طلبان جهانی، به همه ملت‌ها هشدار می‌دهد كه ساخت درونی خود را تقويت كنند و از آمادگی‌های لازم برخوردار باشند.

فرمانده كل قوا تهديدات و سخنان خشن مقامات و بلندگويان استكبار را جنگ روانی خواندند و افزودند: همه می‌دانند كه دشمنان ملت ايران جرأت و گستاخی حمله به اين ملت بزرگ و كهن را ندارند چرا كه وارد ميدانی خواهند شد كه خروج از آن ممكن نيست اما با وجود اين نيروهای مسلح بايد روز به روز آماده‌تر و قوی‌تر شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اشغال عراق و افغانستان به دست متجاوزان آمريكايی افزودند: اشغالگران با پيام امنيت و آزادی وارد عراق شدند اما مردم عراق در 5 سال اخير ناامن‌ترين دوران زندگی خود را تحمل كرده‌اند چرا كه طبيعت ابرقدرت‌ها بر بی‌تقوايی، اشغالگری و ناامنی تكيه دارد و مواضع مستحكم نظام اسلامی و ملت ايران در مقابل امريكا نيز ناشی از شناخت همين طبيعت سلطه‌گران است.

ايشان دوران رياست‌جمهوری بوش را ناامن‌ترين دوران تاريخ معاصر دانستند و افزودند: بوش چند ماه ديگر می‌رود و مشكلات ناشی از اقدامات خود را به نفر بعدی منتقل می‌كند اما مُهر باطل و سياه در تاريخ به نام او ثبت شده و پرونده تاريك او به علت ايجاد ناامنی در جهان، گسترش تروريسم و اشغال و جنايت هميشه گشوده خواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی اسلام‌خواهی، استقلال‌طلبی، نفی سلطه‌پذيری و اعتماد به جوانان مومن در سراسر كشور را نتايج شعارها و افكار پرعظمت امام حكيم و بزرگوار برشمردند و افزودند: ملت بزرگ ايران و ميليون‌ها جوان دلاور، مصمم و مومنِ «شهری، روستايی، عشايری و ديگر قشرها»، پشتوانه عظيم نيروهای مسلح به شمار می‌روند و نيروهای مسلح دلگرم به اين نيروی بی‌پايان، بايد روز به روز هوشيارتر و آماده‌تر شوند.

ايشان همچنين با تجليل از شجاعت و دلاوری يگان‌های ارتشی، سپاهی، بسيج شهری، بسيج عشاير و نيروی انتظامی استان فارس در 8 سال جنگ تحميلی افزودند: اعلام آمادگی جوانان دلاور فارس برای تداوم اين راه پرافتخار، خاطره‌انگيز و اميدبخش است.
در اين مراسم امير سرتيپ دادرس، فرمانده نيروی زمينی ارتش گفت: نيروهای مسلح با استفاده از مبانی علمی و تحقيقاتی به تقويت همه‌جانبه خود پرداخته و با اجرای رزم نوين از آمادگی‌های لازم برخوردارند.

سرتيپ دوم حسين شكوهی، فرمانده ارشد ارتش در استان فارس هم گزارشی از هماهنگی و توان نظامی نيروهای مسلح مستقر در استان بيان كرد.

در پايان اين مراسم يگان‌های مستقر در ميدان از مقابل جايگاه رژه رفتند.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo