شهید آوینی

 
رودکی اميدواريم اين كانون با حمايت روحانيون فارس به كار خود ادامه دهد

نماينده مردم شيراز در مجلس، از افزايش تعداد جان‌باختگان انفجار در حسينيه سيدالشهداي شيراز خبرداد و گفت: طي امروز دو تن از مجروحان كه بيش از 60 درصد سوختگي داشتند به جمع جان‌باختگان افزوده شدند، و بدين ترتيب آمار جان‌باختگان اين حادثه به 13 تن رسيد.

محمدنبي رودكي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعلام اين خبر، از بازديد محل انفجار در حسينيه سيدالشهدا طي روز گذشته (يكشنبه)خبر داد و گفت: به درخواست اينجانب در اين بازديد رييس دادگستري استان فارس، دادستان عمومي استان فارس، قاضي رسيدگي كننده به پرونده‌ي انفجار، رييس سازمان بازرسي استان فارس و يكي از مسوولان كانون رهپويان وصال حضور داشتند.

رودكي درباره چگونگي وقوع اين انفجار با بيان اينكه يكي از نظرات مختلفي كه مطرح شده انفجار به علت عوامل بيروني است،افزود: تا قبل از اين بازديد موضوع انفجار از داخل قفسه شيشه‌اي مطرح بود، درحالي كه كف قفسه شيشه‌اي 80 سانتي‌متر از زمين فاصله دارد؛ در اين زمينه تحقيقات از خاك محل گود انفجار در لابراتوار ادامه دارد تا مشخص شود كه چه نوع موادي در اين محل منفجر شده است و اين در حالي‌است كه انفجار در حدود پايين‌تر از 30 تا 35سانتيمتري با زمين رخ داده است و اين موضوع در روند رسيدگي به اين پرونده موثر است.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: گزينه‌ي ديگر پيش روي كارشناسان بررسي اين حادثه، انفجار در اثر وجود مواد منفجره مين كه از مدت‌ها قبل در غرفه‌ي معراج شهدا به نمايش گذاشته شده، بوده است؛ اما هيچ‌كدام از اين مين‌ها چاشني و ماسوره نداشته و خنثي بوده‌اند. به گفته‌ي نماينده‌ي شيراز، پرونده‌ي انفجار حسينيه‌ي سيدالشهدا هنوز مفتوح است و دستگاه قضايي به شكل گسترده‌اي درحال رسيدگي به اين پرونده است.

رودكي همچنين با اعلام اين‌كه در حال حاضر 20 تن از مجروحان اين حادثه در بيمارستان‌هاي شيراز و اصفهان به دليل شدت سوختگي و يا صدمات ناشي از موج انفجار بستري هستند، گفت: از بنياد شهيد و مسوولان وزارت بهداشت و درمان انتظار داريم همچون گذشته از مجروحان اين حادثه حمايت كنند و اقدامات درماني براي اين دسته از مجروحان رايگان باشد.

نماينده مردم شيراز همچنين درباره هويت كانون رهپويان وصال گفت: اين كانون با بيش از يك دهه فعاليت، نوجوانان و جوانان شهر شيراز را در جهت تربيت اسلامي و ديني هدايت مي‌كرده است و شنبه‌شب هر هفته بين دو تا سه هزار نوجوان دختر و پسر با حضور در كانون به سخنان حجت‌الاسلام انجوي نژاد كه از روحانيان دفاع مقدس و جانباز شيميايي است، گوش مي‌دادند.

وي افزود: انجوي‌نژاد به عنوان مدير كانون رهپويان وصال با تلاش‌هاي خود جوانان شهر شيراز را به سمت فرهنگ اسلام ناب محمدي سوق مي‌داد.

رودكي با اشاره به حضور 40 تا 50 هزار نوجوان و جوان در مراسم هفت جانباختگان حادثه انفجار در حسينيه‌ي سيدالشهداء اظهارداشت : اميدواريم اين كانون با حمايت روحانيون فارس به كار خود ادامه دهد.

منبع : ایسنا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo