شهید آوینی

 
احمدی‌نژاد: مسئله فلسطين معيار سنجش صداقت دولت‌ها در پايبندی به دموكراسی است

رئيس‌جمهور اسلامی ايران تصريح كرد: مسئله فلسطين معيار سنجش صداقت ملت‌ها و دولت‌ها در پايبندی به دموكراسی، حقوق بشر و آزادی است.

به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد روز گذشته، پنچ‌شنبه (22 فروردين) در ديدار عبدالله واد، رئيس‌جمهور سنگال و رئيس دوره‌ای سازمان كنفرانس اسلامی كه در مشهد انجام شد، با بيان اينكه زشت‌ترين جنايات ضدبشر و سنگين‌ترين نوع پايمال كردن قوانين ضدانسانی، امروز در فلسطين در حال وقوع است، گفت: تنها راه حل مسئله فلسطين، مراجعه به آرای ملت فلسطين است.

رئيس‌جمهور مسئله فلسطين را مهم‌ترين و پيچيده‌ترين موضوع امروز جهان دانست و تأكيد كرد: مسئله فلسطين معيار سنجش صداقت ملت‌ها و دولت‌ها در پايبندی به دموكراسی، حقوق بشر و آزادی است.

احمدی‌نژاد بر لزوم حمايت سازمان كنفرانس اسلامی و همه كشورهای اسلامی از ملت مظلوم فلسطين تأكيد كرد.

وی با اشاره به اوضاع امروز جهان اسلام اظهار داشت: زمينه‌های مختلفی برای ارائه خدمات به جهان اسلام از سوی سازمان كنفرانس اسلامی وجود دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به روابط بسيار خوب، سازنده و رو به گسترش ايران و سنگال تصريح كرد: جمهوری اسلامی ايران محدوديتی برای انتقال تجربيات و دستاوردهای ارزشمند خود به همه كشورهای دوست و برادر از جمله سنگال ندارد.

عبدالله واد، رئيس‌جمهور سنگال و رئيس دوره‌ای سازمان كنفرانس اسلامی نيز در اين ديدار با قدردانی از تلاش‌ها و حمايت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ايران از ملت‌های مسلمان، ابراز داشت: پس از انتخاب به عنوان رياست دوره‌ای سازمان كنفرانس اسلامی، ايران را به عنوان نخستين كشور برای مشورت تعيين كردم.

رئيس دوره‌ای سازمان كنفرانس اسلامی با تأكيد بر ضرورت حمايت همه مسلمانان از ملت مظلوم فلسطين و محكوم كردن جنايات صهيونيست‌ها، اظهار داشت: تلاش برای ايجاد وحدت و انسجام ميان گروه‌های فلسطينی ضروری است.

عبدالله واد همچنين از تشكيل شورای مشورت رهبران جهان اسلام برای حل و فصل امور مسلمانان خبر داد.

رئيس‌جمهور سنگال با تشكر مكرر از اجرای طرح‌های اقتصادی از سوی جمهوری اسلامی ايران در سنگال در بخش‌های مختلف از جمله توليد خودروی ايرانی در اين كشور، تأكيد كرد: داكار خواستار بهره‌مندی و استفاده حداكثری از تجربيات و دستاوردهای تهران در عرصه‌های مختلف است.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo