شهید آوینی

 
آيت‌الله مكارم شيرازي: شهيد مطهري در راه دفاع از انقلاب ثابت قدم بود

آيت‌الله مكارم شيرازي، شهيد مطهري را نمونه بارز از افرادي دانست كه همواره با ثبات قدم از انقلاب و آرمان‌هاي آن پاسداري و حراست كرد.

آيت الله ناصر مكارم شيرازي امروز در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت استاد مطهري بر معرفي هرچه بيشتر اين شخصيت انقلابي تاكيد كرد:‌ شهيد مطهري از شخصيت‌هايي بود كه در دوران مبارزات انقلاب اسلامي همواره پيرو امام خميني(ره) بود و پس از انقلاب نيز همواره از ايشان تبيعت كرد و در نهايت نيز به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

وي ادامه داد: شهيد مطهري از افرادي بود كه ويژگي‌هاي بارزي از جمله اخلاق، شجاعت، زمان‌شناسي و... را دارا بود و در آثار اين عالم بزرگ نيز اين ويژگي‌ها نمايان است.

اين مرجع تقليد ادامه داد: شهيد مطهري همچنين همواره در مبارزه با خرافات و عوام‌زدگي پيش‌قدم بود و اقدامات بسياري را نيز در اين زمينه انجام داد.

وي افزود: شهيد مطهري كتاب‌هاي متعددي را براي سطوح مختلف مردم به رشته‌ تحرير درآورد كه اين كتاب‌ها بايد بيشتر به مردم و بخصوص نسل جوان معرفي شود.

آيت‌الله مكارم شيرازي بر برگزاري مسابقه‌هاي كتاب‌خواني در كشور با بهره‌گيري از كتاب‌هاي استاد مرتضي مطهري تاكيد كرد و اظهار كرد: شهيد مطهري از افرادي است كه بدون هيچ تغييري همواره در مسير انقلاب حركت كرد و به همين دليل اين شخصيت بايد بيشتر به مردم معرفي شود.

 

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo