شهید آوینی

 
رييس جمهور: مشهد كانون نور و ايمان است

رييس جمهور در جمع مردم مشهد در حرم رضوی خاطر نشان كرد: خراسان رضوی كعبه آمال ملت ايران است و مردم خراسان و مردم خراسان در علم، هنر، فرهنگ، سازندگی، شجاعت، ايستادگی پای ارزش های خود پيشتاز ملت ايران هستند.

محمود احمدی نژاد كه در صحن جامع رضوی سخن می گفت ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: دولت برای خدمتگزاری در خراسان رضوی مسئوليت های زيادی را بر عهده دارد و اغلب طرح ها و برنامه ها نيز در معرض افتتاح می باشند.

وی با بيان اينكه در دور دوم سفر به خراسان رضوی دولت تصميمات گسترده ای را برای خدمات دهی به مردم استان اتخاذ خواهد كرد، تصريح كرد: خراسان بايد مركز تمام منطقه 300 ميليونی خاورميانه باشد زيرا خراسان قطب فرهنگ، اقتصاد، سازندگی و انقلاب اسلامی است.

احمدی نژاد با بيان اين مطلب كه در دوره اول سفرهای رياست جمهوری خراسان رضوی به لحاظ صنعتی در مرتبه پنجم كشور قرار داشت، افزود: امروز خراسان رضوی به لحاظ صنعتی رتبه چهارم كشور را از آن خود كرده است و بايد تلاش شودد تا رتبه صنعتی استان رتبه اول كشور باشد.

رييس جمهور از تصويب 3 طرح حمل و نقل ريلی در خراسان رضوی خبر داد و خاطر نشان كرد: اين طرح ها شامل قطار سريع السير مشهد به تهران، قطار مشهد به گرگان و خط جديد قطار مشهد به چابهار می باشد.

وی عنوان كرد: با همت متخصصين، جوانان، دانشگاهيان و فرهنگيان خراسان رضوی به قله های بلند پيشرفت دست پيدا خواهد كرد.

احمدی نژاد با بيان اينكه قلب و دل ملت ايران و مسلمانان در مشهد و خراسان می تپد، افزود: تمام ملت های منطقه بايد بتواند به اسانی به پابوسی امام رئوف بشتابند.

رييس جمهور، با بيان اينكه ملت ايران ملت نمونه و شاهد و الگو و پرچمدار است تصريح كرد: بايد به سرعت مسائل فرهنگی، عمرانی و مشكلات داخلی برطرف شود تا به مسئوليت های جهانی انقلاب اسلامی بپردازيم.

احمدی نژاد با اظهار اين مطلب كه طرح تحول بزرگ اقتصادی آماده شده است، عنوان كرد: طرح دولت يك طرح مردمی، انقلابی و عالمانه است و ملت ايران خود را برای يك اصلاحات و سازندگی عظيم آماده كنند.

وی خاطر نشان كرد: امروز جهان بشری گرفتار سياست ها و نقشه های سلطه گران جهانی است كه با تنظيم مناسبات، مقررات و حاكميت بر رسانه ها، شبكه ها و جريان های تبليغی، پولی و مالی جهان قصد دارند تا همه فرهنگ، ثروت، ناموس و غيرت ملت ها را يكجا مصادره نمايند و سلطه خود را بر ملت ها و ذخاير و منابع جهانی ابدی كنند.

رييس جمهور گفت: تمام مقصود قدرت های بزرگ تسلط بر منابع نفت و انرژی منطقه و صف بندی در مقابل حركت انقلاب اسلامی و سركوب ملت فلسطين است.

احمدی نژاد اظهار داشت: وضعيت امروز دنيا نتيجه سياست های غلط، مديريت های غير الهی و شيطانی و زورگويی ها و تجاوز طلبی های دشمن است.

وی ادامه داد: سياست قدرت های بزرگ وضعيت جهان را به نقطه خطرناكی رسانه است اما ملت ايران پيشاپيش تمام ملت های دنيا در مقابل دشمنان ايستاده است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: سياست قدرت های خارجی سياست پذيرفتن حاكم و محكوم، ظالم ومظلوم استفاده از تهديد و زورگويی، به درگيری و كينه ورزی، غارت منابع و انحصار طلبی در علم و فناوری است اما سياست ملت ايران سياست برادری، برابری، محبت، ارزش های متعالی، احترام به حقوق انسان ها، صيانت از حقوق ملت ها، توسعه علم، كمك به ملت ها، نشر فناوری و استفاده از كلام الهی است.

وی از طرف مردم دلاور مشهد و خطاب به قدرت های خارجی عنوان كرد: بدانيد ملت ايران راه نورانی خود را پيدا كرده است و با اقتدار اين راه را ادامه می دهد، تا فتح تمام قله های عزت.

احمدی نژاد افزود: قدرت های خارجی در قضيه هسته ای، توكل، اقتدار و عظمت ملت ايران را مشاهده كردند ودشمنان با استفاده از توان سياسی، اقتصادی، تبليغاتی و استفاده از سازمان های جهانی هم نتوانستند عليه ملت ايران كاری از پيش ببرند.

وی گفت: ملت ايران همدل و با توكل خدا در مقابل سياست های دشمن ايستاده است و اگر كسانی بخواهند ذره ای از ملت ايران را كسر كنند نخواهند توانست.

رييس جمهور با بيان اينكه با تحريم و فشار سنگين اقتصادی هيچ كس نمی تواند ملت ايران را از عزم راسخ خود منصرف كند، خاطر نشان كرد: دوران زورگويی به پايان رسيده است و به زودی قدرت های بزرگ به سرنوشتی مانند نمرود و فرعون و زورگويان عالم مبدل خواهند شد.

احمدی نژاد تصريح كرد: امروز ملت ايران در سطح بالايی از عزت و كمال ايستاده و ابر قدرت ها را در زير پای خود می بيند.

وی ابراز داشت: در 20 فروردين 59 دشمنان با ملت ايران قطع رابطه كردند تا راه های پيشرفت و زندگی را به روی ملت ايران ببندند اما در همان روز و در سال 86 ملت ايران توانست به قله هسته ای راه پيدا كند.

رييس جمهور عنوان كرد: اگر همين مسير شيطانی را دشمن در مقابل ايران ادامه دهد، بهترين فرصت را برای پيشرفت و عزت در مقابل ملت ايران قرار خواهد داد.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo