شهید آوینی

 
براي نخستين بار، نرم افزار سالنامه تقويم شيعه براي تلفن همراه توليد شد

براي نخستين بار در كشور نرم افزار سالنامه تقويم شيعه با قابليت استفاده در تلفن همراه كاري مشترك از موسسات نرم افزاري كوثر و مبين در قم طراحي و توليد شد.

به نقل از روابط عمومي موسسه نرم افزاري مبين، مدير اين موسسه گفت: اين تقويم طبق سال‌هاي قمري، شمسي و ميلادي است كه مبناي آن بر اساس سال قمري و تا 20 سال آينده قبال استفاده است و همزمان با سال نوآوري و شكوفايي توسط طلاب هنرمند حوزه علميه قم به جهان تشيع عرضه شده است.

روح الله فاطمي نسب افزود: در اين سالنامه كليه مناسبت‌ها بويژه ولادت، شهادت ائمه و ياران آن بزرگواران و روزهاي خاص مذهب تشيع از جمله شب‌هاي قدر ارايه و به تفصيل درخصوص آن توضيح داده شده است.

وي ادامه داد: در نرم افزار فوق با وارد شدن به گزينه روز هاي خاص مثلا هفدهم ربيع الاول وقايع، توضيحات، ادعيه واشعار مربوط به اين روز بزرگ در اختيار كاربر گذاشته مي‌شود.

فاطمي نسب افزود: دراين سالنامه ادعيه هاي مخصوص، زيارات معروف، 40 حديث از هر معصوم، حكايات از ائمه اطهار (ع) تعبيه و به صورت نوشتاري در اختيار كابران قرار مي‌گيرد.

وي يكي از مخاطبان سالنامه فوق را مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) دانست و گفت: آنان مي‌توانند با وارد شدن به گزينه مربوط به روزهاي خاص اشعار مولودي و يا مداحي در خصوص شهادت‌ها را دريافت و از آن استفاده كنند.

وي افزود: اين بخش از سالنامه به عنوان يك كتابخانه ديجيتالي از اشعار، مرثيه و سينه زني است.

فاطمي‌نسب، ارايه اطلاعاتي از وقايع انقلاب اسلامي به صورت فشرده را نيز از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار ذكر كرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo